Glenno Skrevet August 6, 2008 Forfatter Share Skrevet August 6, 2008 Hei takk folkens. Varmer faktisk med litt moralsk støtte . Det er menneskelig feile og planer enn har går ikke bestandig slik enn ønsker men trodde jeg hadde laget tak høyde for dette denne gangen. Det var koed jeg bestilte ifra så de skulle ordne med fjærer MED nivåregulering denne gangen. Takket være en ivrig bror satte jeg igang med renske forstillingen igår. Stor takk til Julian i Drm som gadd kjøre over 7 mil tross avtaler han hadde andre steder bare for hjelpe med lære bort hvordan enn løsner en styrekule, så ga det meg litt ny giv Så da blir det montering idag om jeg ikke regner bort i grusen og første forstillingskontroll på torsdag. 2 forstillingskontroll/4 hjulskontroll blir når jeg får montert demper,tårnlager og fjærer. Som sagt litt synd for nå er bilen oppe på bukker og ekstra kontroll må gjennomføres. Ja skal få byttet bremseveske så handlet inn castrol dot4 for prøve denne gangen. Den Ebc racingveska jeg fylte ifjor tålte høye temp men var vist beregnet byttes hyppig. Makan til spirit og hjelp i bmw miljø skal enn lete lenger etter så takk for de som har hjulpet meg så langt . Ordner seg for snille gutter vel? Bilder kommer etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Så gøy om det ordner seg da. Du får holde oss oppdatert vet du Glenn. Åjada, snille gutter ordner det seg for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 6, 2008 Forfatter Share Skrevet August 6, 2008 Ja får slenge ut litt bilder fra igår og dagens skruing da Kjempe happy når senkesettet kom Plukket av alle delene igår Noen av kulene satt som stygge fa... inne helv... så slegge og diverse avdragsverktøy ble tatt i bruk. Med litt hjelp fra flere lærte vi hvordan disse kulene skulle taes. Shocke, spenne og slå til mæra den blinde sideveis, da slepper de jæ.. . Sies at verktøyet er halve jobben, her er noe av det vi brukte Monterte nye delene idag Venter på forstillingskontroll samt eventuelt noen foringer bak om det er nødvendig bytte disse. Da gjenstår noe av samme jobben igjen når senke fjærene kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Dette går jo som bare det da Glenn, kommer til å bli som en ny bil dette. Blir artig og høre hvordan den er å kjøre etter bytte av alle disse delene . Tar vel ikke lang tid å få riktige fjærer vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet August 6, 2008 Share Skrevet August 6, 2008 Ska sei, orden i verktøyet du da. Hehe, her ligger alt i en gammel himalagd verktøykasse, og når det er i bruk ligger det over alt. hihi Godt å se at det ikkje bare er vi som må jobbe i grusen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 7, 2008 Forfatter Share Skrevet August 7, 2008 Dette går jo som bare det da Glenn, kommer til å bli som en ny bil dette. Blir artig og høre hvordan den er å kjøre etter bytte av alle disse delene .Tar vel ikke lang tid å få riktige fjærer vel? Ja ut i seine kvelden fikk jeg tatt spissing og byttet bremse veske. Takk Julian Det må jeg si ble en annen bil kjøre tross at jeg i utgangspunktet bare visste om et ledd som var dårlig. Den lille pitmann armen ble ikke byttet da den var helt fin, så den får ligge på dele lageret så lenge til får litt tid bytte den seinere. Da er det i utgangspunktet stag og foringer bak samt senke settet som gjenstår. Ja de skulle hente deler i Tyskland til helgen så tar vel ei uke før de er i posten tenker jeg Steffan. Ja så kansje litt finere ut en det er i virkligheten Astri det verktøyet på bilde der, for hadde bært ut og lagt fint ut. Men er nok litt systematisk av meg når det gjelder legge ting også for enklere finne det jeg skal ha raskt Men du verden slitter slike dekk jeg har fort, så blir vel gml 15" ballong dekkene på autoslalomen imorgen om det er tørt føre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 Men du verden slitter slike dekk jeg har fort, så blir vel gml 15" ballong dekkene på autoslalomen imorgen om det er tørt føre Neida, det er endel av hobbyen å slite dekk. Må jo stille med gromhjula da . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 7, 2008 Forfatter Share Skrevet August 7, 2008 Men du verden slitter slike dekk jeg har fort, så blir vel gml 15" ballong dekkene på autoslalomen imorgen om det er tørt føre Neida, det er endel av hobbyen å slite dekk. Må jo stille med gromhjula da . He he jo, hvor bestilte du dekk og hva anbefaller du av type Steffan? Ikke råd nå men må jo ha dekk etter hvert så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 fått denne nærmere bakken nå da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 Jeg kommer bare til å handle fra Dekkonline fremover, flotte priser. Jeg har jo heller ingen kraftige utgifter på omlegging pga brod'ern . Har jo ingen volsom greie på dekk, så vanskelig å anbelafe noen. Kommer jo også an på hvor mye peng som skal brukes. Du får sjekke ut tester som ligger på Dekkonline, så kan du sammenligne og velge ut fra det . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 7, 2008 Forfatter Share Skrevet August 7, 2008 fått denne nærmere bakken nå da? Leser du tråden sjønner du hvorfor den ikke er nærmer bakken Jeg kommer bare til å handle fra Dekkonline fremover, flotte priser. Jeg har jo heller ingen kraftige utgifter på omlegging pga brod'ern .Har jo ingen volsom greie på dekk, så vanskelig å anbelafe noen. Kommer jo også an på hvor mye peng som skal brukes. Du får sjekke ut tester som ligger på Dekkonline, så kan du sammenligne og velge ut fra det . Ja har kikket der litt før men må finne noen som kan fikse omlegging uten at de skal demonstrere hvor dyrt det er å kjøpe fra andre steder såfall. Fornøyd med de dekkene jeg har ellers så husker jeg de gml F1 dekka var noe i en klasse for seg selv.Andre alternativer var vel Falken dekk som Gunnar tidliger har anbefallt og som jeg ikke husker i farta nr på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 7, 2008 Share Skrevet August 7, 2008 leste, men regnet med du hadde fått den ned fra bukkene! edit, ser du fikk feil fjærer ja... skumleste litt... men blir bra dette vettu thumbs up! ble fin med lakkering helt ned btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 8, 2008 Forfatter Share Skrevet August 8, 2008 leste, men regnet med du hadde fått den ned fra bukkene!edit, ser du fikk feil fjærer ja... skumleste litt... men blir bra dette vettu thumbs up! ble fin med lakkering helt ned btw Ja håper ikke ødelegger en ring i demperene bak da disse koster 6000kr nye og slike ringer selges ikke løst. Litt mere jobb bak da det er nivå. Ja ble ikke så værst med lakke helt ned men skal pusse ned noen partier og lakke på nytt da jeg ikke ble 100% fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 aha... ja bilstein er dyrt! betalte just over 6 selv for b8, men gode dempere, det er det aha... det er sånn detaljer som kun eieren ser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet August 8, 2008 Forfatter Share Skrevet August 8, 2008 Ja koster noen kr men skal bare bytte de foran. Håper det går bra med de bak der ellers så er det fort vekk 12000kr bare bak ekstra i tillegg til de foran som jeg har kjøpt som er bilstein. Men sant det, det jeg har brukt mest penger på er det kun jeg som vet og som ikke syntes. Så blir vel lite lønnsomt selge denne pr.idag iallfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå