Bimmerlars Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Er det vanlig at M50 motorene har godt med trykk i kjøleslangene? Mine blir veldig harde. Selvsagt vanskelig å beskrive hvor harde de er, men klemmer man på de kjennes de nokså oppblåst ut, slipper jeg av trykket ved å åpne påfyllinga på radiatoren myknes de betraktelig. Må bare spørre da de kjennes så mye hardere ut enn på andre biler. Motoren bruker ikke kjølevæske og tempen er normal. God komp på alle seks sylindre. Har en vibrasjon når turtallet kommer rundt 3-4 tusen ved motorbrems. Er det som oftest mellomaksellagret? Kjenner det godt i girstanga bla.
Dirty Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 samme problemet jeg har , blir så trykk i slangene. lurer på om det kan være vannpumpa som ikke klarer å levere nok ? tempen min er også fin, men vis jeg skrur av lokket etter en hardkjøretur så spruter det kan man si. men vis jeg bare lar den stå litt etter kjøreturen så roer den seg ned. noe av det samme du har eller ?
Bimmerlars Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Det spruter ikke, men det freser jo godt da, også øker vannstanden i tanken. Flere som har gått med trykk i slangene sine? Kan jo være det er normalt på disse motorene
ingard Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Ja det er ganske bra med trykk på min og, men ikke nok til at jeg tror slangene ville sprette av. Men de er harde og varme. Slipper jeg trykket på radiator stiger vannet mye, og det freser så klart litt.. Er dette noe som har blitt "værre", eller bare oppdaga du det en dag?
Bimmerlars Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Det har vært sånn lenge. Derfor jeg mistenker at det igrunn ikke er noe problem. Eneste som gjør meg litt bekymra er at på andre biler, når slangene har såpass med trykk har toppakningen vært blåst. Bilen burde uansett brukt vann om dette var tilfelle. Leste om en her på bimmers som skifta termostat pga. høyt trykk, da den viste jeg å være delvis tett. Kan det være tilfelle tro?
ingard Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Det har vært sånn lenge. Derfor jeg mistenker at det igrunn ikke er noe problem. Eneste som gjør meg litt bekymra er at på andre biler, når slangene har såpass med trykk har toppakningen vært blåst. Bilen burde uansett brukt vann om dette var tilfelle. Leste om en her på bimmers som skifta termostat pga. høyt trykk, da den viste jeg å være delvis tett. Kan det være tilfelle tro? Vil ikke det vises på temp.måler? Uansett er termostaten billig, og et enkelt bytte. Skader ikke å forsøke.
Bimmerlars Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Det har vært sånn lenge. Derfor jeg mistenker at det igrunn ikke er noe problem. Eneste som gjør meg litt bekymra er at på andre biler, når slangene har såpass med trykk har toppakningen vært blåst. Bilen burde uansett brukt vann om dette var tilfelle. Leste om en her på bimmers som skifta termostat pga. høyt trykk, da den viste jeg å være delvis tett. Kan det være tilfelle tro? Vil ikke det vises på temp.måler? Uansett er termostaten billig, og et enkelt bytte. Skader ikke å forsøke. Jo, det bør gjøre det. Bør koke etterhvert om det blir trykksatt fra sylindra. Får se hva jeg gjør. Har kjørt 20.000km nå uten problemer, så får se hvor mye jeg gidder å gjøre med det.
Dirty Skrevet Juni 16, 2008 Skrevet Juni 16, 2008 Ja det er ganske bra med trykk på min og, men ikke nok til at jeg tror slangene ville sprette av. Men de er harde og varme. Slipper jeg trykket på radiator stiger vannet mye, og det freser så klart litt.. Er dette noe som har blitt "værre", eller bare oppdaga du det en dag? Det skal ikke være trykk i slangene. og den skal heller ikke frese og vannet skal ikke stige når du tar av lokket. det tyder på at du har luft i systemet. jeg fikset problemet på min igår. fant en BItteliten lekasje, og det er nok, da suger den inn luft der. problemet med å kjøre med trykk i kjølesystemet, er at radiatoren takker for seg. den sprekker i\bak ekspansjonstanken, så vis slangene dine er harde uansett. om den står på tomgang eller når du kjører. så ville jeg ha funnet ut om muligens den svetter i et ledd ellerno skal ingenting før den suger inn litt luft
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 18, 2008 Skrevet Juni 18, 2008 Bytt termostaten gutter Hadde samme symtomer på 525 min og byttet termostaten etterfulgt av skikkelig lufting.
|Ole| Skrevet Juni 18, 2008 Skrevet Juni 18, 2008 Det med mellom akslinga, vibrasjonen kan komme av att boltene holde på å løsne, eg har dette problemet. Tighter mine ofte, må ha meg nokken nye med nye låse mutrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå