Gå til innhold

bmw 520 e39 convertering til m5 e39


Airwalker
 Share

Anbefalte innlegg

hallo.

ønsker å ombygge min 520 e39 til m5.

sku ha trengt noe tips osv, av folk som vet teoretisk om dette, og de som har gjort det før.

tenkte å importere et m5 vrak.

jeg har funnet 2 vrak men de er i statene, så vidt jeg vet er de motorene litt anerledes en de europeiske?

noen andre tips om hvor jeg kan få tak i dette andre steder enn i statene?

har også hørt at det er noe problemer med hjuloppheng bak osv når det skal forflyttes over fra m5 til 520.

trenger og planlegge masse og forhøre meg om ting osv:)

så kom med tips, fordeler og ulemper.

fyr løs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten aa ta vekk lysta eller noe, men er det ikke enklere aa bare kjoepe en M5? Det er MYE som skal gjoeres og kjoepes for aa faa en 520 til M5. Eller er det "bare" motoren du tenker?

heahae, orly:p?

skal kjøpe meg en m5 som er kondemnert, viss du leser en gang til:)

og overføre brukbare deler, og finne annet brukt:) skjønner?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten aa ta vekk lysta eller noe, men er det ikke enklere aa bare kjoepe en M5? Det er MYE som skal gjoeres og kjoepes for aa faa en 520 til M5. Eller er det "bare" motoren du tenker?

heahae, orly:p?

skal kjøpe meg en m5 som er kondemnert, viss du leser en gang til:)

og overføre brukbare deler, og finne annet brukt:) skjønner?:)

Maa vel fortatt kjoepe den selv om den er kondemnert? Men lykke til :) Saa fremt man liker aa tilbringe tiden i garasjen og paa internett saa er jo ikke det noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En M52B28 skal nok enklere gaa inn i en 520 (M52B20). Du faar ikke dobbel vanos, men de skaper bare trebbel uansett. Saa en ESS komp. gir gode 300hk. En V*'er er fint, men man maa tenke respons ogsaa. Her i USA er historien med E34 M5 litt morsom siden amerikanerene ikke helt forstod hvorfor en M5 me sekser skulle vaere bedre enn en 540 V8er. Saa de fikk igjennom en 540 med alt M5 utstyr (diff og hele pakka). Da jeg kjoepte min 528 var 540 likt priset, men jeg ville heller ha responsen fra en sekser enn momentet fra en 8er. Pluss vedlikehold blir en faktor ogsaa. Poenget er at det var en grunn Motorsport avd i BMW valgte en sekser i E34 M5 (og 4er i E30 M3). Respons kan vaere like morsomt som en gjeng med hk. Pluss at vekt er den verste fienden i bil og performance. Husk med hk faar du bare akselerasjon, men som oftest paa bekostning av andre performance faktorer, som "handling" og bremsing pga vekt. Har en mindre vekt faar man bedre aks., grep og bremsing! Essensiellt om man kjoerer mer enn rett frem. Det er slik jeg kan kjoere fra en Ford Mustang Cobra paa banen (som jeg har gjort med min E30 318iS).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...