Airwalker Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 hallo. ønsker å ombygge min 520 e39 til m5. sku ha trengt noe tips osv, av folk som vet teoretisk om dette, og de som har gjort det før. tenkte å importere et m5 vrak. jeg har funnet 2 vrak men de er i statene, så vidt jeg vet er de motorene litt anerledes en de europeiske? noen andre tips om hvor jeg kan få tak i dette andre steder enn i statene? har også hørt at det er noe problemer med hjuloppheng bak osv når det skal forflyttes over fra m5 til 520. trenger og planlegge masse og forhøre meg om ting osv:) så kom med tips, fordeler og ulemper. fyr løs! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 ------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airwalker Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2008 var verdt et forsøk:p beklager Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Feil forum.Bruk teknisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Mener det er forskjellig torpedovegg på m5 imotstning til resten. verdt å sjekke opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Juni 15, 2008 Share Skrevet Juni 15, 2008 Feil forum.Bruk teknisk. Tråden lå i "bmw-prosjekter" tidligere. Tråden er nå flyttet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airwalker Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2008 bump! mulig og kunne upload'e et bilde av e39 m5 engine bay? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 Har ikke gutta på vikebil bygget om en bil eller 2? Ta å sjekk ut vikebil.no, finn nr og ring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scany Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Uten aa ta vekk lysta eller noe, men er det ikke enklere aa bare kjoepe en M5? Det er MYE som skal gjoeres og kjoepes for aa faa en 520 til M5. Eller er det "bare" motoren du tenker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenni Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Se litt på denne. Beskriver kjapt litt om formalitetene. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... =ombygging Har selv en e39 touring som jeg kunne tenkt meg å hatt en M5 motor og drivverk i, men vet ikke om jeg vil få problemer siden e39 ikke har M-utgave i touring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airwalker Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 Uten aa ta vekk lysta eller noe, men er det ikke enklere aa bare kjoepe en M5? Det er MYE som skal gjoeres og kjoepes for aa faa en 520 til M5. Eller er det "bare" motoren du tenker? heahae, orly:p? skal kjøpe meg en m5 som er kondemnert, viss du leser en gang til:) og overføre brukbare deler, og finne annet brukt:) skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airwalker Skrevet Juni 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2008 heh, Har 525'n vært registrert i Norge 10 år eller mer slipper du avgift, men det visste du sikkert:) 88k i avgift:O var sikker på at det var bare bilen er eldre enn 10år, ser ut til å mangle et par år:< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scany Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 Uten aa ta vekk lysta eller noe, men er det ikke enklere aa bare kjoepe en M5? Det er MYE som skal gjoeres og kjoepes for aa faa en 520 til M5. Eller er det "bare" motoren du tenker? heahae, orly:p? skal kjøpe meg en m5 som er kondemnert, viss du leser en gang til:) og overføre brukbare deler, og finne annet brukt:) skjønner? Maa vel fortatt kjoepe den selv om den er kondemnert? Men lykke til Saa fremt man liker aa tilbringe tiden i garasjen og paa internett saa er jo ikke det noe problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Airwalker Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2008 jau, var dyrt med m5 vrak. tror jeg skal tenke meg litt om her, kom opp en vekker at kanskje ikke en 540 er så dumt, også få tak i noe kompressor greier 1 eller 2 år etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scany Skrevet Juni 20, 2008 Share Skrevet Juni 20, 2008 En M52B28 skal nok enklere gaa inn i en 520 (M52B20). Du faar ikke dobbel vanos, men de skaper bare trebbel uansett. Saa en ESS komp. gir gode 300hk. En V*'er er fint, men man maa tenke respons ogsaa. Her i USA er historien med E34 M5 litt morsom siden amerikanerene ikke helt forstod hvorfor en M5 me sekser skulle vaere bedre enn en 540 V8er. Saa de fikk igjennom en 540 med alt M5 utstyr (diff og hele pakka). Da jeg kjoepte min 528 var 540 likt priset, men jeg ville heller ha responsen fra en sekser enn momentet fra en 8er. Pluss vedlikehold blir en faktor ogsaa. Poenget er at det var en grunn Motorsport avd i BMW valgte en sekser i E34 M5 (og 4er i E30 M3). Respons kan vaere like morsomt som en gjeng med hk. Pluss at vekt er den verste fienden i bil og performance. Husk med hk faar du bare akselerasjon, men som oftest paa bekostning av andre performance faktorer, som "handling" og bremsing pga vekt. Har en mindre vekt faar man bedre aks., grep og bremsing! Essensiellt om man kjoerer mer enn rett frem. Det er slik jeg kan kjoere fra en Ford Mustang Cobra paa banen (som jeg har gjort med min E30 318iS). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå