Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg byttet dekk på e34'n merket jeg at fordekkene var mye mer slitt på innsiden enn på resten av dekket. Hva kan være årsaken til dette?

Jeg spurte en kar på et dekkverksted, men fikk bare til svar at det var bare å heve bilen!?!? Den er jo høy nok fra før, hadde jo tenkt til å senke den. Han mente at det ikke gikk an å stille camber-vinkel (om det er det man kaller det?) på e34. Stemmer det?

Skrevet
Da jeg byttet dekk på e34'n merket jeg at fordekkene var mye mer slitt på innsiden enn på resten av dekket. Hva kan være årsaken til dette?

Jeg spurte en kar på et dekkverksted, men fikk bare til svar at det var bare å heve bilen!?!? Den er jo høy nok fra før, hadde jo tenkt til å senke den. Han mente at det ikke gikk an å stille camber-vinkel (om det er det man kaller det?) på e34. Stemmer det?

Er sikkert "toe out" som er feil slik at hjulene står og svinger fra hverandre. Det spiser mye dekk og bilene blir nervøs på styringen.

Er vel stortsett bare bak at en del biler ikke kan stille camber og derfor skrever som en ................ :roll: -eller?

Skrevet

Jeg syntes også at det hørtes litt rart ut, for det burde vel ikke være en veldi stor sak å fikse? Kanskje han på dekk-sjappa jeg var på ikke hadde peiling :wink:

Jeg får høre et annet sted, kanskje jeg får et annet svar.. hehe..

Skrevet

En bakhjulstrekk skal ha toe-out hjulstilling forran, men det skal jo ikke være ekstremt. (Toe-in er for forhjulstrekk) Få skjekket hjulstillingen forran på ett verksted. 4-hjuls kontroll, forstillingskontroll.

Skrevet

Er nok enten camberen eller "toe out" som er feil.. Mine dekk sliter akkurat likt bak og forann, og der ser jeg grunnen.. Dekka skræver både forann og bak.. Er sånn det ofte blir hvis man senker en bmw.. Så da kan du jo kjøpe justerbare stag og topp lager som fikser dette om det ikke går å stille nok med de orginale innstilingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...