GiljeN Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 hei lurer litt på om jeg skal ha turbo eller kompressor:S motoren er en m30b35 e34 535. noen inspill om effekt og andre fordeler ulemper ? alt er til hjelp gjerne en tråd eller to om andre som har satt turbo / kompressor i en slikt motor hvor kan jeg få tak i greie turbo/kompressor kit ? Mvh Gilje
Ballder Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Turbo er er billig i forhold til presse. Presse er enkelt og montere i forhold til turbo.
DanH Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Kor mange hester vil du ha da? Den motoren der kan du jo skremma langt opp uten turbo. Er ikke det samme motoren så står i E24 635? Der bruke de jaffal turbo
Aama_Racing Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Gå inn på pure-pf.com og søk inne på forumet der, på prosjekt.. der er det maaaaaaaange som bygger slike turbomotorer.
GiljeN Posted June 15, 2008 Author Posted June 15, 2008 Kor mange hester vil du ha da? Den motoren der kan du jo skremma langt opp uten turbo. Er ikke det samme motoren så står i E24 635? Der bruke de jaffal turbo tenker på rundt en 400 er det noe jeg kan gjøre uten om å montere turbo/kompressor ? får å få "litt" ekstra Gilje
336mik Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Jeg har en kompressor som er beregnet fra 3.5 til 5.0 liters motor. Eaton MP90. Pressa har rullet ca 2000-3000km.
GiljeN Posted June 15, 2008 Author Posted June 15, 2008 Jeg har en kompressor som er beregnet fra 3.5 til 5.0 liters motor.Eaton MP90. Pressa har rullet ca 2000-3000km. Hva kan jeg få ut av den ? hvor mye skal du ha ? og hva mer trenger jeg ?:S Gilje
DanH Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Kor mange hester vil du ha da? Den motoren der kan du jo skremma langt opp uten turbo. Er ikke det samme motoren så står i E24 635? Der bruke de jaffal turbo tenker på rundt en 400 er det noe jeg kan gjøre uten om å montere turbo/kompressor ? får å få "litt" ekstra Gilje Disse motorene ble i sin tid trimmet tl nesten 400hk uten turbo på raceoppsett. Var en til salgs på BMWCCN.no gruppe N bil med ca 400 hk. anne bil, men samme motor. http://www.conceptcarz.com/vehicle/z966 ... fault.aspx
plumbo79 Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Hvis du skal ha så mye ut av denne motoren så er det bedre med turbo, du skal gjøre veldig mye for å få ut 180 ekstra sugehester.
GiljeN Posted June 16, 2008 Author Posted June 16, 2008 tja får å si d sånt så hadde jeg vert meget fornøyd med 270-300 og viss det ikke er så mye som skal til
knut_olestad Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Hvilken bil skal den i? A-dekk leverer jo turbosett, hiv deg på telefonen NÅ
knut_olestad Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 Bunnpartiet er jo sterkt som en bjønn, og med ei skikkelig toppakning og ikke overdrevet mye ladetrykk så går det så det suser Uansett, det skader ikke ringe for et tilbud samt litt info
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now