Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei der..

Har nylig kjøpt meg en BMW 520ia 01 mod.

Når jeg står i en oppoverbakke men snuten pekende opp, og setter bilen i "D". Så slipper jeg bremsen, så siger bilen bakover...

Samme skjer i "R" med snuten nedover. Da siger den nedover.

Skal den ikke låse slik at jeg blir stående i ro?

Posted

Nei, det skal den ikke. Avhengig av hvor bratt "bakken" er. På flat mark skal den sige forsiktig fremover eller bakover avhengig om du har den i Drive eller Reverse. Du har nok en helt nomal girkasse, slik som alle oss andre :)

Posted

Høres bra ut :)

Var en ganske bratt bakke. Men en kompis sier at mercedesen hannes står helt i ro i samme bakke. Så da ble jeg litt urolig for at det var noe feil med kassa.

Min siger rolig frem på flat mark ja. Og ikke noe røkk når jeg setter den i "D".

Mulig det er noe forskjell på mercedes og bmw kassene da, i det tilfellet!?!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...