Gå til innhold

Scampi sin E36 318i Touring Individual

Share

Anbefalte innlegg

Ble skikkelig bra med de nye felgene. Du skulle ikke være interessert i et justerbart fjærbeinstag? Har et OMP-stag liggende som passer ypperlig for å stive opp bilen litt. Jeg merket bra forskjell med og uten i den gamle cab'en min...

gy9v5h80o0g82xx0pm3w.jpg

Og så ser det jo ikke så verst ut heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • Svar 117
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ble skikkelig bra med de nye felgene. Du skulle ikke være interessert i et justerbart fjærbeinstag? Har et OMP-stag liggende som passer ypperlig for å stive opp bilen litt. Jeg merket bra forskjell med og uten i den gamle cab'en min...

gy9v5h80o0g82xx0pm3w.jpg

Og så ser det jo ikke så verst ut heller :D

Damn, har faktisk ikke sett innlegget ditt :P

Hadde jeg hatt råd hadde jeg handlet det ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, regnet med det hadde gått hus forbi :D Jeg har uansett solgt det nå...

Hehe, regnet med du har solgt det, det så jo helt kurant ut :)

Aner ikke hvordan jeg har oversett innlegget ditt, dog... :P

Men det skjer ting her iallefall.

Bilen har fått ny olje fra Castrol og selvsagt nytt filter.

Motorvarmer er kjøpt inn og monteres rimelig snart, og da utnytter jeg muligheten til å flushe kjølesystemet og se på termostaten...den virker litt sliten. Og deretter får selvsagt Bayervogna ny kjølevæske.

Var også en tur uti en hekk da en mopedust brøt alt av vikeplikter og samtidig kjørte uten lys.

Jeg hadde valget mellom å klippe ned han eller skrelle litt hekk.

Jeg valgte feil, og resultatet ble ødelagt frontfanger, skjerm og grillramme.

Dette handles inn etterhvert i tillegg til nye speil, og lakkes mot våren en gang.

Titter også på senk, og har så langt funnet ut at fin touringsenk er ca. 30/15.

Restene av hengerefestet kuttes av når det er ledig garasje hjemme også, og diffuseren monteres.

Kjøpte også noen ZKW-linselykter, hvor blinklysfestene knakk under transport.

Måtte dermed lete etter NOK et sett, og fant et som blir sendt kommende mandag...så da blir det montert snart :)

Lurer også på kromringer til instrumentene.

Ellers går dagene med til å _prøvde_ å holde bilen ren for skitt og salt...salt kan brenne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Her skjer det ikke mye for tida, dagene går med til jobbing, bilvasking og innhandling av deler.

Vasket bilen i Moss før jeg dro hjem til Larkollen her om dagen, da jeg var på jobb dagen etter var bakruta som å ta på sandpapir...jeg er så damn lei salt!

Av deler har det nå ankommet ny grillramme og front, som sårt trengs etter det lille møtet med en busk i desember 08.

Før det handlet jeg diffuser, så nå er lageret på vei til å fylles :)

Front og grillramme lakkes i april/mai når jeg kommer hjem fra USA, hvor det forresten har blitt handlet en Z4 3.0SI...egen tråd om den kommer ;)

Utover det har CCFL-ringene fra Norvatio tatt kvelden. Begge sider røk samtidig, noe jeg synes er rart siden alt av koblinger ligger tørt og jeg ikke har hatt spenningshopp i systemet. Dog er jeg usikker på om det er ringene eller inverterene.

Så nå er det hardjobbing fremover, så blir det speil, sideskjørt, kanskje senk og litt andre småting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....etter det lille møtet med en busk i desember.....

...kjipt med busk ass... ;)

Visst faen...gjemte seg jaggu litt gjerde og betong bak der også, så frontfangerer, grillramma og ene tåkelyset tok kvelden.

Men blir bra mot sommeren, må bare samle litt deler først, så jeg får lakket alt under ett 8)

Gleder meg forøvrig til å knipse flere bilder av vogna di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg forøvrig til å knipse flere bilder av vogna di!

Me too 8)8)

Første kjøring blir 26 April på Rudskogen - "Licence day"

Da er jeg i Florida og koser med nye Z4en, men utover det skal jeg prøve å være klar ;D

Denne var pen! Likte fargen spesielt godt på denne modellen! Bare venter på våren nå for å få på sommerhjul ? :D

Takker :)

Det er jo alltid noe småtteri med E36, men ting blir fikset etterhvert som tid og penger tillater det.

Men ja, håper på en kjapp vår nå, det klør etter å sette på 17" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
hvordan går det med denne touringen da? :D utrolig fin bil du har! :)

Takker og bukker for fine kommentarer :)

Touringen lever, ruller fortsatt på 15" vinterhjul, men håper å få lagt om snart. Det er meldt snø her nede til helga, så må vurdere det litt.

Nye bærearmer og foringer ble bestilt for to uker siden, og foringene er nå presset på og jeg venter egentlig bare på tid til å få montert armene.

Håper og regner med det vil få bort den klunkelyden jeg har i forstillinga.

Utover det ligger det fortsatt ny front og grillramme som venter på lakkering, dette blir gjort når jeg kommer hjem fra USA i mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...