Scampi Skrevet September 11, 2009 Forfatter Share Skrevet September 11, 2009 Fatter lakkerte grillramma og fangeren, samt panser. Problemet på panseret var at vi fikk dårlig tid og var litt for kjappe mtp. tørking av sparkel...så der kommer rusten tilbake. Kjipt, men sånn er det. Og den er ikke så damn strøken som mange tror, det er selvsagt rust på bakluka...det er jo en vanlig feil. Og litt småplukk, men det viktigste er at den går så bra som den gjør...teknisk sett er bilen perfekt! Men tusen takk for fine ord Gleder meg til å se utviklingen på din! Fangeren min er kopifanger fra GS. Var uheldig og måtte velge mellom en idiot på moped uten lys, hjelm og som brøt vikeplikt og en busk sist vinter. Jeg valgte feil og gikk i busken. Dermed måtte jeg uansett ha ny fanger og grillramme, så jeg gikk for M-fanger. Jeg har en del andre prosjekter gående på dne lille fritida jeg har, så jeg valgte den av økonomiske grunner...men den er helt ok, jeg ser ingen forskjell. Bilder kommer av den snart, sitter på jobb nå så får ikke tatt noen Men helt enig med deg i det å holde bilen pen og clean. M-plastikk er noe av det peneste som finnes, så lenge det gjøres riktig. Jeg så en E36 i grøfta i Sverige for litt siden, med monsterfanger og noe annen drit på...kunne ikke annet enn smile. Dr_S sin er rett og slett VAKKER, og han bruker mye tid på den. Bilen hans er igjen inspirasjon for min bil, men jeg prøver å gå noen egne veier så det ikke blir for likt...men visse ting er jo obligatorisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venum Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 Panseret ja, er litt steinsprut på mitt som er begynt å komme små rustprikker i. Forhandleren flikka det værste men panseret bør nok blåses og lakkeres omsider. Bakluka mi er 100% rustfri:) det er vel et godt tegn på disse modellene. Plastikk går så lenge det er M ja! Monster kattefanger er ikkje min favorittstil heller nei for å sei det mildt. Ser utruleg bra ut spes i kombinasjon med 15" stål-vinterfelger:P Synd med betongbusken men det enda vel alt i alt bra? Kjørte mopedisten berre vidare og eller? Må få bilder av bilen din med m-fanger!!! Eg har ikkje klart å finne bilde av nokon annan samoablå touring med dette enda, så om du tar bilde av din snart og legger ut så får eg noko å sjå på mens eg gleder meg Sorry litt OT forresten, må vel lage min eigen tråd om touringen snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venum Skrevet September 12, 2009 Share Skrevet September 12, 2009 Haha, ser forresten at vi til og med har like skiltplater! MB-auto! Forhandleren i Bergen eg kjøpte bilen av;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 12, 2009 Forfatter Share Skrevet September 12, 2009 Du er heldig med rustfri luke...! Jeg ser etter det, men regner med at jeg tar rusta på den jeg har. Joda, det gikk fint generelt sett, men oppdaga skjevhet i forstillinga da jeg bytta bærearmer foran så fikk fiksa det rimelig fort. Tok også livet av et tåkelys, men alt annet overlevde så skal ikke klage på det. Knipsa et bilde i full fart på vei hjem fra jobb igår: Skitten og feil parklys, men det ordnes fortløpende ;P Jeg er bare happy jeg har fått på fangeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Venum Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Det der ble MEGET pent! Den fangeren gir eit stort løft til utseendet. Gleder meg til eg får montert på min! Litt OT: Var det dyrt å bytte bærearmer? Har fått ein dum klunkelyd venstre side framme på min.. reknar med det er eit lager/foring/bærearm som begynner å bli dårlig ellerno.. Har du opplevd det? Igjen: Meget pen oppgradering. Trur m-fanger må vere den enkelttingen som gir størst forbedring av utseendet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Savnet denne på banen igår og idag ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Venum: Ikke dyrt å bytte armer, men bestill de til E30 samt Powerflex-foringer i bakkant...da blir det tight og fint Dr_S: hehe, må få titta på foringene i bakstillinga før jeg skal på noen bane, gitt...litt for myk er den også. Men kos at du tenkte på meg da ;D Skal på høstmønstringa i oktober? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet September 13, 2009 Share Skrevet September 13, 2009 Senk senk senk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 13, 2009 Forfatter Share Skrevet September 13, 2009 Senk senk senk! Har du sett hvordan de brøyter i Rygge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 14, 2009 Share Skrevet September 14, 2009 Derfro du må ta ansvar og brøyte! Vet ikke ang. høstmønstring ennå, får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Hehe, skal jeg brøyte skal jeg jaggu ha de 4 millionene de bruker av budsjettet hvert år. Synes du skal henge med på høstmønstringa. Regner med du vurderer banedagen i Skien samme dag, men høstmønstringa er jo så kos! Fikk forøvrig mail fra Koed, jeg la inn bud på stor kjørecomputer og "vant"...så da er det på vei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 14, 2009 Forfatter Share Skrevet September 14, 2009 Var også en tur innom BMW i Moss idag for å sjekke alle foringene i bakvogna, jeg synes det slår litt mye baki der til at det kun er demperen. De titta under bilen og fortalte meg at alt bak ser helt fint ut, men en del på styrestaget var så slitt at det gjør at bilen sporer noe helt grovt. Skal innrømme jeg har lagt merke til sporinga, men regnet med at det var de slitte dekka... Deler + jobb kommer på nesten 4K, så det blir månedens investering. Bestiller også nye dempere og fjærer bak, og får byttet dette snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet September 15, 2009 Share Skrevet September 15, 2009 M-front gjør rett og slett underverker for E36. Lekkert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 17, 2009 Forfatter Share Skrevet September 17, 2009 Jeppda! Da har BMW fått noen tusen for bytte av noe som viste seg å være endeledd. Under firehjulskontrollen knakk de camberbolten venstre bak og høyre lot seg ikke rikke en milimeter. Deretter har jeg nye ting på lista når jeg har bytta dempere og fjærer bak. Mens de skrudde fant de også ut at begge dekka foran nærmest gikk på corden, så jeg måtte hive meg rundt og finne et sted som hadde dekk til en kurant pris som kunne fikse det idag. Vianor ble løsninga; to Nokian Hakka XL. Når neste lønn kommer blir det to nye bak også...men nå sporer ikke bilen mer, iallefall To andre små, men koselige ting: Colormatch parklys+tåkelys Lovlig Windows 7 RTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 19, 2009 Forfatter Share Skrevet September 19, 2009 Ting skjer...fikk to pakker i dag: Mangler bare kabelsett så blir det en liten koblingsjobb. Fikk også en pakke fra conan med to lyktejusteringsmotorer. Motorene mine er svidd og jeg liker å ha ting på stell Ble også påkjørt idag, på rødt lys i Økernveien i Oslo. En fyr trilla inn i bakfangeren min i 5-10 km/t. Ingen synlige skader på selve fangeren, men den er pressa litt inn og henger litt ned på sidene. Mistenker at festene er slått skeive, men BMW i Moss skal få titte på det og IF kontaktes ASAP på mandag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå