Gå til innhold

Lys i instrumentpanel funker ikke (e36)

The StigMeister
 Share

Anbefalte innlegg

Alt annet i panelet fungerer, men får ikke lys! Når bilen er avslått, og jeg vrir på parklys, så ryker sikringa! Sikringa som ryker er på 25 ampere. kan det være kontaktfeil inne i instrumentet?

Jeg får heller ikke lys i høyre baklykt. Bremselys, ryggelys og blinklys fungerer, men ikke selve kjørelyset.. det er ikke pærene eller sikringen. :? Vil tro dette skjedde samtidig, da lyset i instrumentet forsvant igår, og idag så jeg at baklyset var kaputos

Noen som har peil på om det er en viss sammenheng med at jeg ikke får lys i begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært borti dette selv! Typisk e36-feil visstnok.

Ta å sjekk ledningene som går fra karroseriet til bagasjelokket, da det ofte blir brudd på mange av ledningene i bunten og de kortslutter. Bare skjær opp gummistrømpen der du ser den er mest bøyd å ta en titt. Alle mine var åpne og gnisset i hverandre, så da var det frem med loddebolten :)

Enkel å grei jobb dette... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, På en E36 skifta vi fra orginale til noen uorginale gamle baklykter (hadde vært fulle av vann en gang), da gikk lyset i intrumentpanelet støtt, skiftet tilbake og problemet var borte..

Da var det akkuratt samme opplegget, alle lysa bak fungerte, men ikke kjørelys..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...