bm-dobbel-v Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 er det vanskelig å gjøre på en 93mod e36 325? er mye hjerner og elektronikk som jeg er usikker på. noen som har gjort det før som vil hjelpe meg?
Betakaroten Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Å bygge om fra automat til manuell er veldig enkelt. Steg 1. Selg bilen du har i dag. Steg 2. Kjøp en bil med manuell. Alt i alt så er dette mye enklere og trolig billigere en hvis du skal til å skru.
Bimmerlars Skrevet Juni 17, 2008 Skrevet Juni 17, 2008 Det er ikke så vanskelig nei. Bygde om min 92 modell 320. Det som er mest knotete er pedalsettet med tanke på slanger og rør til clutchen. Ikke noe stort problem det heller, bare litt fiklete.
bm-dobbel-v Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Skrevet Juni 19, 2008 då det var ikke noe styr me elektronikken? du bare skiftet kasse å skiftet pedalsettet?
Bimmerlars Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Du tar av multipluggen på kassa og fester den opp forsvarlig oppunder bilen. Også tar du bort hjernen til kassa. Så demonterer du girshalteren inni bilen, og gjør så du sitter igjen med plastdingsen med elektronikken inni. Så skyver du den helt frem til parkposisjon, og bare limer den fast og legger den nedi der en plass.
Bimmerlars Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Du vil forresten kjøre med automatgir software da, noe som er helt greit, men skal du ha det helt 100% må du skifte hjerne evnt. chippe om den du har. Du må skifte litt diverse i tillegg til pedaler og kasse. F. eks fremre del av mellomaksel, hardykobling måtte jeg ha en større variant av, selvsagt giroverføring, kule, gummitetningen mot karossen, muffe osv. Feste til katalysatoren på girkassa vil ikke passe lenger. Dette kan du kappe og sveise på plass på riktig plass, evnt. drite i det hvilket jeg har gjort. "Ramma" mellom vangene under bilen som er skrudd i karosseriet og girkassa passer ikke lenger. Kan modifiseres så den passer ved å flytta på/forstørre hulla der kassa skrues fast. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå