Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

Tenkte det er på tide å skifte tennplugger på min e34, 520i. Bør eg kjøpe plugger hos bmw eller er det andre som selger billigere/ like gode plugger?

Kan heller ikke se hvor pluggene sitter. Hvor er de? Er det mye arbeid å skifte de?

Takker for svar!

Posted

Skru av deksel på toppen. Så finner du pluggene under coilene. Hvis det ligger olje i hullet til plugger, så bør du skifte toppdekselpakning også. Ihvertfall tørke/fjerne oljen hvis det ikke er så mye :) .

Posted

Hvor du kjøper plugger får være opp til deg, men BMW skulle ha 220kr/stk sist jeg sjekka.

Posted

På originale BMW-plugger står det BMW og NGK på mine (E39 - 523i).

Disse er nok dyre, men er vel platinaplugger som holder leeeenge da.

På originale BMW-plugger til min E28, står det BMW og Bosch. Men dette er nok "vanlige"-plugger og var ikke så dyre.

Anbefaler deg platinaplugger, så slipper du skifte så ofte.

Er litt mere arbeid å skifte enn på gamle volvo el. opelmotorer.

Må av med toppdekslet (2 skruer), skru løs coil (1 pr. plugg) (2 skruer) og ta denne ut. Da kommer du til og får skrudd ut pluggen.

Lykke til! 8)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...