Bombtrack Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Hei Var hos biltilsynet idag, skulle godkjenne senkesett og felger.. Men det skulle da ikke gå smertefritt.. de ville ikke godkjenne felgene(RH X-Rad), da det var forskjellig bredde fremme og bak(8,5/9,5"x19") Har TUV-papirene, men han måtte ha en erklæring fra den norske bmw importøren om at dette var mulig på min bil... Noen som har vært borti dette før og muligens vet om det er mulig å skaffe slike papirer, sånn at jeg kan få dette ut av verden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Ringte BMW Norge å hørte om de hadde godkjenningspapirer på dobbelbredde til e39 tuoring, og det hadde de, men bare på 18". Ble litt sjokkert å lurt på hvorfor ikke på 19, å fikk til svar at touringmodellene ikke var godkjent med 19", verken med singelbredde, eller dobbelbredde. Spurte jo selfølgelig om hvorfor, og fikk til svar at det skyltes skråstilte dempere bak. Så fant ut at jeg ikke skulle godkjenne de på bil. BTW, hvor i N-T har du vært? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bombtrack Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 Uff da...typisk! Jaja da må jeg vel bare gi blaffen i vognkortet, å vise den med 16" da... Dette var på Steinkjer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet Juni 19, 2008 Share Skrevet Juni 19, 2008 Har senkesetter godkjent på 16" jeg og, ikkeno problem, aldri blitt stoppa. Men tilbake til svaret fra BMW, synes det er veldig rart, for kunne på papirer på 235/35-18 forran og 265/30-18 bak. Er da ikke store forskjellen på det og 19"?! Men var en tverr å sur kar jeg møtte når jeg ringte og, virka ikke veldig behjelpelig:( Men tut å kjør, blir du stoppa i teknisk ser de oftest bare på impress g rulleomkrets. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bombtrack Skrevet Juni 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2008 Sendte en mail til BMW Norge, så får`n se hva slags svar jeg får.. Men er jo helt utrolig at de ikke kan levere papir på 19", når du kunne få til 18" da..ligger jo innefor 5% på rulleomkretsen på 19" også.. Hadde jo vært greit å fått det inn i vognkortet da, men blir ikke værre å kjøre med fordi om det ikke står der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bombtrack Skrevet Juni 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2008 Jepp! Da ble det årnings med 8,5 og 9,5x19" i vognkortet til slutt alikevell! Fikk telefon fra biltilsynet igår, om jeg kunne ta meg en tur tilbake, de hadde vist gjort en feil..hadde de bare lest TUV-papirene første gangen jeg var der så.. Det var jo topp, da jeg egentlig fikk ett nedslående svar på mail fra BMW Norge: Max. dekk/felg er: 235/45x17 94W Felg: 8x17" Innpress: 20mm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EBørøsund Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Det var jo topp, da jeg egentlig fikk ett nedslående svar på mail fra BMW Norge: Max. dekk/felg er: 235/45x17 94W Felg: 8x17" Innpress: 20mm... Morsomt.. Fikk høre at jeg kunne få papirer på forskjellig dimmensjon på 18". 235/35-18 og 265/30-18. Men som skrevet, de virka veldig lite hjelpsomme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Jeg fikk innskrevet forskjellig dim på e39'n jeg hadde. 8,5x19 foran og 10x19 bak. Det var en 528. Fikk da bare felgpapirene fra importøren av felgene i Norge. Gikk veldig greit for meg. Fikk da i tillegg inn senkesettet på vognkortet. Hadde jo forskjellig dim på E36 compact'n jeg hadde også. Samme som på E39'n, 8,5x19 og 10x19. Stod også på i vognkortet mitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Låner denne tråden litt jeg Noen som vet om det finnes TÜV papirer på 8,5*20 og 10*20 til E91 ? Innpress er samme som orginalt og er innen for 5% regelen på rulleomkrets. Hadde vært kult å få dette i vognkortet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 25, 2008 Share Skrevet Juni 25, 2008 Låner denne tråden litt jeg Noen som vet om det finnes TÜV papirer på 8,5*20 og 10*20 til E91 ? Innpress er samme som orginalt og er innen for 5% regelen på rulleomkrets. Hadde vært kult å få dette i vognkortet. Godt spørsmål. Vet at Breyton leverer 8.5 og 10x20 med ET35 til e90, men vet ikke om det finnes TÜV til disse, men skulle jo tro det siden Breyton er tysk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå