B3KK15 Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Ja som sagt gikk batteriet på bmw'n tomt og av den grunn tok jeg av batteri polen for å lade batteriet. 1 time etterpå kommer det noen og begynner og prate om att jeg nå da kanskje må få den på verksted og plugge en data i for å få den til å funke igjen?! 1991 Bmw 520 24v om det har noe å si. Har ikke fått ladet ferdig batteriet enda men er litte små nervøs på grunn av dette så vil gjerne ha ett svar litt fort Takk på forhånd.
Sir Hofstad Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Bare å starte Får du problemer kan du sende meg en PM...
B3KK15 Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Åh nå ble jeg 50 kg lettere takk for svar!
BoSJo Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 He he, tulle hoder som kommer å besøker deg EEPROM og EPROM som lagre info på disse biler slettes ikke ved strøm avbrudd, men kan slettes ved UV belysning og kortslutning. Så alltid ta av strømmen når du jobber på det elektriske.
Deep Dish Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 EEPROM og EPROM som lagre info på disse biler slettes ikke ved strøm avbrudd, men kan slettes ved UV belysning . UV lys..??? Dvs jeg må slutte å ta med bilen min i solariumet.? Eller smøre den inn med solfaktor 30.!
Sir Hofstad Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Forklar meg også hvordan Uv kan påvirke en silisiumchip?
BoSJo Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 He he tenkte nok folk ville reagere litt her , nei du må ikke ta av labels på disse chips og la dem ligge i sol lys. Noen av dem bruker en eller annen form for glas plate teknologi hvor dem låses på en eller annen måte etter programmering. Som jeg skjønte det vil disse chips slettes hvis man fjerner label, da den lille glassplate da er blottet.
Sir Hofstad Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Skal sjekke men aldri vært borti annet enn silisium. Og kan ikke huske noen label heller.
BoSJo Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Nei er ikke sikkert at denne låse teknikk brukes på disse chips. Det skulle så vidt jeg husker kun vere en av typene (EEPROM/EPROM) En av disse brukes i DME, den andre i Code Plug etter hvad jeg har lest. Code Plug har hvertfall ingen label på seg (Har skjert en i filler), men jeg mener da at alle DME chips har en label med et nummer på? Kunne da i tilfelle sitter unner denne label.
Sir Hofstad Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Kan ikke huske "label" annet enn nr på EEprom. Fra tiden med data od like var UV aldri et spørsmål. Plug har også bare nr stemplet... Boksen til ECU har en label men den tror jeg tåler lys...
BoSJo Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 hmmmm, de bilder som jeg har sett hvor folk har byttet chippen ut med trim chip, da har der sittet en label på original chippen med 2 eller flere nummer på. skal i gang med litt research på disse chips litt seinere, og snart ned og prate med en Micro elktrikker (eller hva det nu heter) Håper på å suge han for en god del information + info om interface til disse. Men det lader til at du har litt kjenskap til disse chips. Skjønte ikke helt det med glass plate teknologien da jeg har lest andre steder at DME type chippen kun kan skrives til en gang uansett. Stemmer det? i så fall ser jeg ikke helt vitsen med den glass plate teknologi.
Deep Dish Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Silisium brukes blant annet til å lage halvlederkompnenter som solceller, transistorer og integrerte kretser til bruk datamaskiner og annen elektronikk. I denne typen prosessteknologi har silisium vist seg å være svært anvendbart, spesielt fordi den har en lett prosesserbar oksid.
Hansh Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 hmmmm, de bilder som jeg har sett hvor folk har byttet chippen ut med trim chip, da har der sittet en label på original chippen med 2 eller flere nummer på.skal i gang med litt research på disse chips litt seinere, og snart ned og prate med en Micro elktrikker (eller hva det nu heter) Håper på å suge han for en god del information + info om interface til disse. Men det lader til at du har litt kjenskap til disse chips. Skjønte ikke helt det med glass plate teknologien da jeg har lest andre steder at DME type chippen kun kan skrives til en gang uansett. Stemmer det? i så fall ser jeg ikke helt vitsen med den glass plate teknologi. Serviceelektroniker kanskje? Er utdannet som det selv!
B3KK15 Skrevet Juni 21, 2008 Forfatter Skrevet Juni 21, 2008 Nå er det noe feil i elektronikken så den suger strømmen ut av batteriet på 0 tid Noen som har anelse om hva dette kan være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå