Gå til innhold

Tomt Batteri på E34 = evt. katastrofe?

Anbefalte innlegg

Skrevet
litt off topic. men kjøpte du denne bilen på årnes? nærmere bestemt haga?:D:P

Bladde gjennom service heftet og forrige forrige eier var i fra Årnes :P

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
På endel eldre biler er motorstyringsprogrammet lagret i en EPROM(Eraseable Programable Read Only Memory). Disse chippene har en glassrute oppå, men som oftes er dekket med en label.

I E34 sin ECU er det en slik chip! Man kan altså slette programmet med å utsette chippen for UV-lys i en periode. Dette er fakta!

Men for at en normale E34-eiere skal klare dette, så må man ta ut ECU-boksen, åpne den, finne chippen og ta av lappen for så å la den ligge i solarium i en tid. Man kan vel si at når man har gjort alt dette, så er det ikke lenger et "uhell".

RS

Forklar meg også hvordan Uv kan påvirke en silisiumchip?

Klar over forskjeller, men hvor henter du dokumentasjon?

Skrevet

B3KK15 : fikk du løst strømm problemet ditt?

dersom ikke er det en mulighet å sjekke generator børsten på dynamoen din, noen kaller også desse for sleperinger...

jeg hadde samme symptom som deg, med at batteriet ble flatt etter litt kjøring, feilsøkte, men fant ikke noe spessiell kilde til strøm tap, kjøpte nytt batteri i den tro om at batteriet var kaputt, men det samme gjentok seg... viste seg da at slepe ringen var så slitt at den ikke hadde kontakt med rotoren i dynamoen... tror jeg betalte 215,- for ny børste

mvh

Skrevet

Yes fått ordning på det! var bare en ettermontert antenne forsterker som surre og gikk bak dashbordet der.

men nå er det krakklekrakkle lyder i understellet i større dumper så ;|

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...