Ballder Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Kjører ikke turbo og litt ekstra bensin da? Def. T.pakn. vil ikke sånn typisk gi noe bensinlukt i oljen mener jeg.
|Ole| Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Nei ikkje turbo enda Det tenkte eg att eg skulle begynne med i neste veke hehe En kompiss meinte kanskje det var pga att eg lar bilen stå mykje på tomgang? Kan dette stemme?
Ballder Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Det kan stemme det ja. Og en masse start stopp og småturer uten at motor blir skikkelig varm, kan også føre til bensin i oljen.
|Ole| Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Ok, så det er ikkje nokke krise? Bilen ryker litt grå/kvitt og skjønner du...
Ballder Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Holder den på olje og vann da? Om den gjør det, så er det vel bare og la det ryke. Men burde kanskje bytte topp pakning før du begynner og mate på med trykk anyway. Ikke alltid det holder så lenge med gammel pakning og pustehjelp.
|Ole| Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 hmm...spm er om eg skal skifte til mls pkn og arp bolter?
Ballder Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 Skal du plukke opp, så hvorfor ikke... Får du det til og bli tett, så har du muligheten til og fore på med trykk og bensin. Er jo bare tennings justering som holder igjen litt da.
conan Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Ta en liten komp test, så du finner ut av stempelringene dine og at det er god komp i alle sylindre.
Frode_E30 Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 hmm...spm er om eg skal skifte til mls pkn og arp bolter? Med mls og arp bør du først plane blokk og topp! Da kan du like godt gjøre det skikkelig og gå for pianotråd løsninga. Om du ikke skal lade så mye er det vel nok med standard pakning og arp.
Reset Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 hva er spesielt med ARP bolter? koster det mye og frese inn pianotråd?
Ballder Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Arp bolter strekker seg ikke og kan trekkes til med ganske så mange newton, noe som er et must med mls pakning for og få det tett. Ville vel tro at innfresing i blokk til tråd burde la seg gjøre for rund ett par lapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå