Gå til innhold

535i viskose kobling

pannekake
 Share

Anbefalte innlegg

har da akkurat handlet in en 535i og må bytte termostat og viskose kobling. såvidt jeg har skjønt kan man bruke er det anbefalt å bruke termostat til en m20 motor. men kan viskose koblingen brukes fra andre motortyper en min m30-b35. Lurer på dette da jeg kommer til å svinge innom en hugger for å hente en ny slik kobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er de samme vilken BMW motor du tar viskosekoblingen i fra, bare de er samme feste på vannpumpen.

De fleste har en mutter som er 32mm utvendig, men flytt over viften din vist den har en annen diameter.

Den eneste bilen jeg har vert bortig som har annen kopling er min L7.

Men de er sikkert noe sært amrikansk HD greier :D

Du klarer ikke å ta feil siden de er en bolt foran vften på dene typen kobling.

Du finner nokk en stakars 518 på på din nærmeste hugger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel da var viskose koblingen iorden og ny termostat på. desverre kan det nå virke som om at vannpumpa er gåen også. Forøvrig måtte jeg kjøpe ny viskose fra forhandler, ettersom at det er en kobling for biler med motor fra 3 liter og oppover ifølge bmw's delelager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter ny vannpumpe, viser det seg nå att toppakningen er gåen, så det er av med den og få den trykk testet og slipt. Store spørsmålet er da, er det noe mer å sjekke når jeg allerede er så langt nede i motoren. Kamen ser fin ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...