Morty999 Skrevet August 25, 2009 Forfatter Skrevet August 25, 2009 hehe, gidde rikke ta ut stemplene for å sjekke dette.. får se hvordan det går når vi tar det opp.
GeirAndre Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 da er det helt sikkert jeg skal ha ic og etanol når min blir kjørbar..
Morty999 Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 hvorfor etanol? motoren din har MYE lavere komp så er ikke noe fare for deg. men orginale m30b34 toppakninga er vell ikke akkuratt laga for 1,5 bar sovertrøkk heller.
destroyy Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 etanol gir litt mer futt vettu morten... billigere også
Morty999 Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 joda, men den trenger mye mer også. + att det ikke er mange stasjonene som har e85.. har prøvd
Morty999 Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 e85 er billige pr liter. men pr mil er det like dyrt om ikke dyrere... e30_dale hehe ja, gått og venta på dette lenge jeg.
destroyy Skrevet August 26, 2009 Skrevet August 26, 2009 Trenger vel kun større dyser og bensinpumpe med litt futt i. Hvis man bor på riktig sted så har man e85 vettu
Morty999 Skrevet August 26, 2009 Forfatter Skrevet August 26, 2009 fortsatt er det ikke noe billigere om du tror det, desuten om man skal på en liten tur da? hadde e85 vært med utbredt så ja da hadde jeg også kjørt på det, men det er for lite av det ennå til att jeg gidder å kjøre med det hele tiden
Ceylon Skrevet August 27, 2009 Skrevet August 27, 2009 Oijaa... 1.5 bar var vel litt mye på orginal motor. Nå er jeg på vei til å få igang en "545". Den er jo orginalt turbo på ny org toppakning er montert. Er spendt på hva som er holdbart å lade der.. Hva skal du gjøre når du tar av toppen, blir det dekomp osv eller..?
Morty999 Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 nå er jeg sånn hallveis irritert merker jeg! hehe, INGEN ting var ødelagt, utenom 1! sylinder, nr 4. der hadde pakningen blåst ut. og alle stemper + resten av pakningen var strøken, ingen tegn til for varm(tenningsbank) toppen er helt strøken, men er jo gjørme i HELE motorn da, så får bli en god rens bilder så, jeg tror bare det blir ny pakning og sette sammen igjen ikke noe dekomp osv, jeg skal ikke ha en motor som er dau før turbotrkk heller ikke med turbotrykk
Morty999 Skrevet August 29, 2009 Forfatter Skrevet August 29, 2009 motoren trengs litt rens tror jeg..
Morty999 Skrevet August 30, 2009 Forfatter Skrevet August 30, 2009 demontering av motorrom for vasking/ lakkering ABS dritten fjernet. Luft filter og dyser.. pakninger nytt oljerør+ kobberpakninger.
Morty999 Skrevet August 31, 2009 Forfatter Skrevet August 31, 2009 da har jeg grunne halve motorrommet, bare det tørker så får det b li litt hvit manling da er høyresiden ferdig lakert på venstre sia blir det åt a litt rust osv, så får vi ta det litt seinere.. men blir lakkert opp igjen der og
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå