Gå til innhold

Morty's Tråd. s313-> "Morty`s Garasjetråd" Nytt bygg :) 135i E81

Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

da får jeg gå ut å skru litt motor :P montere veiv og alt annet rundt.. håper å rekke gatebil! får toppakning på onsdag eller torsdag, oljepumpe i samme tidsrommet.. håper jeg og får noen stempler som er brukandes innen den tid..

trodde også stempelringa skulle være like som m88 stempla, men nei... oljeringen på m88 er 3mm tykk og på 3,6l m5 er den 2mm... får se hva jeg får til der, men bruker hvertfall di to øverste ringa fra di nye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. bli så fort lei om dagen. nå passer ikke stempelringa fra m88 stempla på s38 stempla pga oljeringen er 2mm isteden for 3mm som på m88..

har ordnet bærelagre og rådelagre..

setter og inn veiva ifra m30b34, legger oppi ett stempel med råde + lager for å se.. og stempler står 0,5mm over blokka.. skal det være slik? pratet med flere som sier di skal gå kant i kan med blokka og noen sier det er riktig.. noen som kan svare meg på det?

DSC00082.jpg

huff. er så dritt lei å "bygge" alt hele tiden.. hvorfor passer ikke alt bare? :D

har bestilt oljepumpe, toppkaning, div pakninger i fronten på motorn, må også bestille stempelringer nå. blir jo rana ennå en gang for overhalling :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda. vet att noen har stempla såvidt over blokka.. men etter det jeg har hørt så skal di ligge plant på m5 motoren..

går sikkert, får ikke gjort noe mer før jeg får fler stempler i posten + nye ringer så får bare vente uansett... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. bli så fort lei om dagen. nå passer ikke stempelringa fra m88 stempla på s38 stempla pga oljeringen er 2mm isteden for 3mm som på m88..

har ordnet bærelagre og rådelagre..

setter og inn veiva ifra m30b34, legger oppi ett stempel med råde + lager for å se.. og stempler står 0,5mm over blokka.. skal det være slik? pratet med flere som sier di skal gå kant i kan med blokka og noen sier det er riktig.. noen som kan svare meg på det?

DSC00082.jpg

huff. er så dritt lei å "bygge" alt hele tiden.. hvorfor passer ikke alt bare? :D

har bestilt oljepumpe, toppkaning, div pakninger i fronten på motorn, må også bestille stempelringer nå. blir jo rana ennå en gang for overhalling :P

Ang. stempler var mine nett like!! dreide dei ned så dei ligger 0,2 under topp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lyst å dreie di ned heller da dette er orginalt og burde være riktig.. men nå ser jeg jo att du har s52 motor ?

Stemmer at eg ikkje har samme motor, men er likt mtp overstikk blokk.

Pakn, skal jo dekke dette. Men er viktig å passe på at pakn ikkje forskyver seg ved mont.

No har eg diverre ikke lest heile tråden, men om du skal trykksette motor'n ville eg dreid ned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Morty999 changed the title to Morty's Tråd. s313-> "Morty`s Garasjetråd" Nytt bygg :) 135i E81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...