Gå til innhold

Morty's Tråd. s313-> "Morty`s Garasjetråd" Nytt bygg :) 135i E81


Morty999
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis alle justerer disse anderledes en hvordan BMW sier at de skal være. Betyr det at alle m30 tikka så jævelig mye når de rulla ut fra fabrikken ? :P

Jeg har justert "stram" 0.30 på M106en min, og den har ikke så mye som et eneste tikk :) Så nei, det var nok ikke tikketakk M30er ut fra fabrikken...

Og vippetøyet (kam, vipper osv) er brukt, men i bra tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå holder det med ventilklaringer her..

justerte min til 0,25 idag og den blei mye bedre, men langt ifra bra.... på posten nå ligger det kam og 12 stk stål vippearmer å venter på att lommeboka mi skal fylles opp så jeg får henta, da skal di fort i, for orker ikke sånn tikking :P

slite rlitt med å få den til å gå reint, (ja før jeg justerte ventilklaringer til 0,25 og)

tok ut dysene, og satt i noen 1000cc jeg hadde liggendes, og da blei den endel bedre, tok ut å rensa di men blei like dan..

lader 0,3 bar bare og får ikke opp mer, aner ikke hvorfor men tok ned wastegaten idag å demonterte den og den lekker litt ifra nedre kammer og ut i eksosen så den får jo på en måte "hjelp" til å bli blåst opp av eksosen så kan være det, så skal se om jeg kan få ordna en ny.

men ellers går den da, får justert litt, men motoren føles så orginal ut, merker aldri att ladetrykket kommer og det er bare javnt drag til 7000... selv om det går som en DASS så ere godt med turbomotor igjen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjort mitt første tig sveising idag :P

blei alt annet enn bra, men blei tett og det fikk plass under ekspansjonstanken, derfor står den helt nederst, sikkert ikke optimalt men er nok ikke værre enn orginalt. så det blei sånn :)

godt det ikke syns heller pga ekspansjonstanken :D hehe

544859_10153093951370274_1356753214_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå har denne motoren kosta meg 3000. og er alt annet enn rik om dagen, hadde der ikke vrt for det hadde denne fått litt mere gromdeler så jeg kunne få ladet litt mer :P men gidder ikke skru så jævlig nå så lader heller bare 1 bar, så får det gå som det går :P få mappa det skikkelig i benk så blir det nok bedre, har ikke øreklokker tilgjengelig nå så kjører meget safe tenning. spinner løs på 3 gir med 255 dekk nå, men ikke sånn villt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått på ei 044 pumpe og nå + fått liv i den inni tanken som matepumpe til 044 pumpa, bilen gikk endel feitere på topp nå så den orginale har nok sliti litt :)

ellers funker alt gulle godt, å har plaga den hele helga og uka :D ingen problemer ennå =) henter kam og stålvipper i morra 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Morty999 changed the title to Morty's Tråd. s313-> "Morty`s Garasjetråd" Nytt bygg :) 135i E81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...