Gå til innhold

Morty's Tråd. s313-> "Morty`s Garasjetråd" Nytt bygg :) 135i E81

Anbefalte innlegg

Skrevet

stått i å vasket bil i 2 timer her. :) etter 4 vaska så rant ennå møkka!

SJEKK eksosen :D den henger der den skal! hehe

DSC00145.jpg

DSC00146.jpg

DSC00147.jpg

mekka Luft filter slange/rør så den kom bort fra toppdekslet. :)

DSC00137.jpg

DSC00139-1.jpg

DSC00143.jpg

diff bytte. :)

DSC00207.jpg

DSC00206.jpg

DSC00212.jpg

DSC00210.jpg

sveisa litt eksos samtidig. :)

DSC00208.jpg

kommer mer utover kvelden!

Skrevet

ehm..skjedde med at du ikke skulle bytt diff med det første?hehe:p gi meg diffen din!min uler som besatt til tider!samt du må få stramma potta på min og få sjekka drivaksler...og overhale kalipperne mine..hohoho:p

Skrevet

Skikkelig fett stuk på bilen din.

Veldig nysgjerrig på hvordan du syns motoren går med datasprut kontra motronic sprutet. Er ikke så mange som bruker datasprut på en m30 uten turbo, så fint å høre synspunkter :wink:

Skrevet

takk :)

faktisk så er bilen min MYE kvikkerre enn med orginal sprutet. toppfarten med motronic var 225 km/t,og nå har jeg hatt 240 og det drar ennå ganske bra, men da har jeg ikke giddi mer grunnet vinterdekk :P

+ att den har sykt mye mer respons enn orginalt.

med motronic så brukte også bilen rundt 1,2 på mila ved pen kjøring, og nå går den lett på 0,8 med en del gassing også. ennå sprutet ikke er mappa ordentlig. så jeg angrer ikke ett sekund på kjøp av datasprut. merker att motoren trives mere også.

Skrevet

Såpass ja. Det hørtes lovende ut.

Hva trenger man for å konvertere til datasprut egentlig? Coiler, nye dyser, mange sensorer? Har du mappet den hos Auto kvikk?

Er motoren original for ellers?

hvilken utveksling skal du ha på vogna nå?

Skrevet

det man trenger kommer ann på hva man vil ha da. jeg beswtemte meg for å få vekk fordeleren og ha 6 separate coiler.

det jeg har byttet/skaffet er: reimhjul på veiva (60-2) 2 stk hallgivere til veiv og kam, "kamsynckåpa" som erstattet fordeler lokket med en plate med høl i så man kan ha kam føler, 6 stk LS-1 coiler med intergrert sluttrinn, nye dyser kjøpte jeg for å være sikke (330cc). ledningsnettet laga jeg selv. vann temp sensor funker den orginale, også måtte jeg ha luft temp i innsuget da. :) du må også ha ny tps grunnet den orginale har kun av og på bryter, og sprutet skal ha potmeter. map sensor trenger man også. denne har jeg tatt ifra en Sierra Cosworth. samme har ejg gjort med TPS. tps'en ifra cosworth er også bolt on på m30 motorer. har kun mappet selv på gata foreløpig. og ja motoren er helt orginal ellers. ;)

nå har jeg jo 3,07. så blir nok det. kanskje enda lavere. men får se. :)

idag har jeg fått bytta gulvteppe da :) så nå er det grått også, samt att jeg har byttet ledningsnettet til el vinduer og sentrallås. så nå får jeg alle 4 knappene foran. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...