Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

jeg har skrudd av callipper og alt.

den lille umbraco skruen soom holder skiva på plass den runda jeg så den har jeg borret ut skrue hode på

har slott å hammret litt med en gummi klubbe men den løsner ikke.

er den kilt \ kont innpå navet eller andre triks for å få det av ?

Skrevet

Er det ikke håndbrekksko som på alle andre BMWer? Må i tilfelle justeres med en flattrekker gjennom et hull i skiva. Holder uansett ikke å "slå litt med en gummihammer". Bremseskiver kan sitte GODt fast.

Skrevet

jo det er 5 bolt hull og ett hull ekstra innimellom.. skal jeg tørne skiva til det kommer noe handbrekks justering i det ekstra hullet da?

åja handbrekk står ikke på. er litt redd for å slå skiva skev vis det kan sje. får dra til med ei lita slegge da.

Skrevet

Hmm.. det er bare å bruker krefter! sitter som f. Sørg for at håndbrekket er av. Kan sikkert røske brekket litt opp og ned før du lar det stå av.

Bruk en sleggehammer og slå oppå toppen av skiva, hardt! Pass deg, det spruter sikkert flak av skiva i alle retninger. Slå også rett på skiva rundt navet.( I området der de 5 skruehullene er )

Ikke vær redd for å ødelegge noe, værste som skje er at skiva sprekker, men den skal jo byttes uansett. Verktøy for å få av bremseskiver finnes også :wink: Lykke til !

Skrevet
jo det er 5 bolt hull og ett hull ekstra innimellom.. skal jeg tørne skiva til det kommer noe handbrekks justering i det ekstra hullet da?

åja handbrekk står ikke på. er litt redd for å slå skiva skev vis det kan sje. får dra til med ei lita slegge da.

Justeringen skal du kunne se i ett av bolthullene til felgen, skal være omtrent øverst inni der :wink:

Skrevet

nja nå er dette en delebil som jeg skal bruke bakbremsene på. men jeg fikk banka litt i kveld. å fikk løsnet det. så det gikk bra :)

takk for hjelpen :)

Skrevet

har fått di av nå :) brukte en stor ters :) gikk smerte fritt!

så alle andre som lurer i større bremser bak på sin e28 kan jeg si

e34 520i bak skiver og callippere er bolton! på e28.

300mm skiver bak :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...