JE Motorsport Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Består av Eaton M90 kompressor, Eaton selv oppgir at kompressoren skal gi en effektøkning på 40%+(uten alt tilbehøret under).Denne har vært montert på en M50 motor, men kan sikkert tilpasses flere andre motorer.Noe modifisering må påregnes ved montering av denne kompressoren. Disse er kjent for å være svært drifts-sikre og er av roots typen. Denne er IKKE sentrifugal som de fleste andre er. Denne er råest på første halvdel av registeret.Noe som gjør den meget kjørbar og morsom. Selges sammen med tilhørende utstyr:(innkjøpspriser på de forskjellige delene står bak) Dette var forventet å gi ca. 350-400Hk på min 328 m/250Hk fra før. Dette er veldig bra alternativ til Turbo, da du har drag hele veien med kompressor.Gir også mindre mekanisk slitasje på motoren! Delene merket med X, er helt nye og ubrukte! Kompressor (lav km) 12 000 Alu.innsug(PPF kopi) Spesial laget for denne pressa X Innovate Bredbåndslambda m/digital instrument + pc program 1800 X PPF el.vannpumpe m.trinnløs styring 4000 Dyser (høyohms) 370cc 3000 Dynamo (tilpasset) 2500 Walbro bensinpumpe 255L 1100 X Alu.rør/silicon-slanger 2500 X Intercooler 600x300x75mm 2000 X Gass-spjeld 80mm X M50 Temp.føler 250 X Volvo oljefilterhus/brakett/2 nye oljefiltere + stålspunnede slanger 3600 Block off(deksel for mekanisk vannpumpe) Blow off 650 Reimhjul/reimer 1500 Oljekjøler 19 raders 1000 X Slangekitt oljekjøler 1250 X Nylig oljeskift på kompressor Aluminium termostathus (tilpasset pressa) Selges for kun x,-kr ved rask avgjørelse!!!(ca halv pris) Har med tungt hjerte bestemt meg for å selge dette, da tiden ikke strekker til for montering + jeg at venter barn nr 2 og behøver pengene til andre ting. PS:min 328 coupe vurderes også solgt..
JE Motorsport Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Skrevet Juni 23, 2008 Kompressorkittet kan også selges samlet, uten alu.innsug og gass-spjeld for x,-kr.Dette er billig Foresten så er kompressoren drevet til 0,8 Bar Her en liten "dårlig" videosnutt av den forrige motoren kompressoren satt på: http://s35.photobucket.com/albums/d159/ ... ction=view¤t=FreddesBMW.flv
Nils Jørgen Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Snuser litt på dette,send meg en PM om du ikke får salg!
Azeton Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Er det mulig og få kjøpt kun den elektroniske vannpumpen din? Og, hvor mange watt er den på?
Sir Hofstad Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Du nevner at det må påregnes ombygging for montering på M50. 0,8 på org motor er prøvd? Eller hva er gjort ellers?
Azeton Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Mulig du må bygge om litt. men det utstyret som selges der sto på en M50 før med turbo. om jeg ikke tar helt feil. Den er drevet til og lade 0.8. han har ikke prøvd den på sin bil enda.
JE Motorsport Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 Er det mulig og få kjøpt kun den elektroniske vannpumpen din?Og, hvor mange watt er den på? Vil fortrinnsvis selge alt samlet. Husker ikke hva effekt det står på den, men skal være et topp produkt
iNthe Skrevet Juni 27, 2008 Skrevet Juni 27, 2008 legg ut en salgsannonse på bilen din også? og send meg link på pm.. hehe
JE Motorsport Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 Du nevner at det må påregnes ombygging for montering på M50.0,8 på org motor er prøvd? Eller hva er gjort ellers? Det er litt trangt med så STOR presse, så f.eks servobeholder må flyttes og noen slanger må legges om. Men skal ikke være noe hokus pokus, hvis man har tid. Noe som jeg desverre ikke har Jeg har desverre ikke fått prøvd dette på min egen bil, men går en annen 328 m52 motor med samme presse som kjører med orginal innmat. Han har bremset 367Hk Datasprut er nok en stor fordel, så kan være behjelpelig med å skaffe det til en meget hyggelig pris
JE Motorsport Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Skrevet Juni 27, 2008 legg ut en salgsannonse på bilen din også? og send meg link på pm.. hehe Ligger ute her på forumet under Biler selges, men skal du ha den tror jeg du må være rask
JE Motorsport Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Alu.rørene som følger med må selvfølgelig tilpasses etter eget ønske da dette bl.a er avhengig av om bilen f.eks har klima-anlegg eller ikke.Men rørene er NYE og ikke kappet tidligere, så skulle være veldig greit Foresten så er alle silicon-slangene i blå farge!
Sir Hofstad Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Skal handle komp i beg av Juli og må si det frister. Men har vurdert sentrifugal som best egnet for meg. Men skal vurdere det. Hva kunne du skaffet datasprut for? Og er nevnt et Volvo oljefilterholder? Azeton skriver at den var montert på M50 med turbo? Video var av denne med samme oppsett?
JE Motorsport Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Skal handle komp i beg av Juli og må si det frister.Men har vurdert sentrifugal som best egnet for meg. Men skal vurdere det. Hva kunne du skaffet datasprut for? Og er nevnt et Volvo oljefilterholder? Er jo mer morro med denne typen kompressor, som er brutal fra bånn Slipper å ha 100km/t før noe skjer da Må sjekke opp prisen på datasprutet (MS) helt eksakt, men er rimelig sikker på at du ikke klarer å få tak i det billigere noe sted. På dette kittet fjerner du det org. oljefilterhuset/oljefilteret og setter på en brakett som er ferdig tilpasset, dette pga pressas størrelse. Som da kobles med medfølgende stålspunnede slanger til et Volvo oljefilterhus m/oljefilter(2 ekstra oljefiltere følger med).Dette oljefilterhuset har ferdige ekstra utganger for oljetemp og trykk dersom man ønsker å benytte det. Ellers kan det sies at dette er et standard oljefilter som kan kjøpes hvorsomhelst de selger Volvo deler. Stemmer det, denne pressa satt på en M50 som var borret til 2,8l. Som kjørte med med både kompressor og turbo.Noe som ga over 700Hk på bakhjula Håper det ga noen svar
Sir Hofstad Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Sporet forrige bil den satt på, den "hybriden"... Ca 275 med oppsettet? Org 2,5 uten vanos, uten kat og 02-sensor, gått ca 160.
JE Motorsport Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Skrevet Juni 28, 2008 Her er samme pressa på en E30 med M50 motor uten intercooler, som iflg eier her kun kjørte med 0,4-0,5 lading. (litt "lei" filming, men gir litt inntrykk på start og slutt) http://www.youtube.com/watch?v=gwnf8Ohkm0o
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå