Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Består av Eaton M90 kompressor, Eaton selv oppgir at kompressoren skal gi en effektøkning på 40%+(uten alt tilbehøret under).Denne har vært montert på en M50 motor, men kan sikkert tilpasses flere andre motorer.Noe modifisering må påregnes ved montering av denne kompressoren. Disse er kjent for å være svært drifts-sikre og er av roots typen. Denne er IKKE sentrifugal som de fleste andre er. Denne er råest på første halvdel av registeret.Noe som gjør den meget kjørbar og morsom.

Selges sammen med tilhørende utstyr:(innkjøpspriser på de forskjellige delene står bak) Dette var forventet å gi ca. 350-400Hk på min 328 m/250Hk fra før.

Dette er veldig bra alternativ til Turbo, da du har drag hele veien med kompressor.Gir også mindre mekanisk slitasje på motoren!

Delene merket med X, er helt nye og ubrukte!

Kompressor (lav km) 12 000

Alu.innsug(PPF kopi) Spesial laget for denne pressa X

Innovate Bredbåndslambda m/digital instrument + pc program 1800 X

PPF el.vannpumpe m.trinnløs styring 4000

Dyser (høyohms) 370cc 3000

Dynamo (tilpasset) 2500

Walbro bensinpumpe 255L 1100 X

Alu.rør/silicon-slanger 2500 X

Intercooler 600x300x75mm 2000 X

Gass-spjeld 80mm X

M50 Temp.føler 250 X

Volvo oljefilterhus/brakett/2 nye oljefiltere + stålspunnede slanger 3600

Block off(deksel for mekanisk vannpumpe)

Blow off 650

Reimhjul/reimer 1500

Oljekjøler 19 raders 1000 X

Slangekitt oljekjøler 1250 X

Nylig oljeskift på kompressor

Aluminium termostathus (tilpasset pressa)

Selges for kun x,-kr ved rask avgjørelse!!!(ca halv pris)

Har med tungt hjerte bestemt meg for å selge dette, da tiden ikke strekker til for montering + jeg at venter barn nr 2 og behøver pengene til andre ting.

PS:min 328 coupe vurderes også solgt..

0b4dnw5fwv7zir7ytz03.jpg

xdf6m7frmlxj18qphfra.jpg

xz5zmn9rsceudxcd56vg.jpg

edfheuqfg553lxb1cn35.jpg

txoux61x2qnpo39i769z.jpg

Skrevet

Mulig du må bygge om litt. men det utstyret som selges der sto på en M50 før med turbo. om jeg ikke tar helt feil. Den er drevet til og lade 0.8. han har ikke prøvd den på sin bil enda.

Skrevet
Er det mulig og få kjøpt kun den elektroniske vannpumpen din?

Og, hvor mange watt er den på?

Vil fortrinnsvis selge alt samlet.

Husker ikke hva effekt det står på den, men skal være et topp produkt :wink:

Skrevet
Du nevner at det må påregnes ombygging for montering på M50.

0,8 på org motor er prøvd?

Eller hva er gjort ellers?

Det er litt trangt med så STOR presse, så f.eks servobeholder må flyttes og noen slanger må legges om. Men skal ikke være noe hokus pokus, hvis man har tid. Noe som jeg desverre ikke har :cry:

Jeg har desverre ikke fått prøvd dette på min egen bil, men går en annen 328 m52 motor med samme presse som kjører med orginal innmat.

Han har bremset 367Hk :!:

Datasprut er nok en stor fordel, så kan være behjelpelig med å skaffe det til en meget hyggelig pris :wink:

Skrevet
legg ut en salgsannonse på bilen din også? :)

og send meg link på pm.. hehe

Ligger ute her på forumet under Biler selges, men skal du ha den tror jeg du må være rask :)

Skrevet

Alu.rørene som følger med må selvfølgelig tilpasses etter eget ønske da dette bl.a er avhengig av om bilen f.eks har klima-anlegg eller ikke.Men rørene er NYE og ikke kappet tidligere, så skulle være veldig greit :wink:

Foresten så er alle silicon-slangene i blå farge!

5jsshg0f2y1wicpclucn.jpg

Skrevet

Skal handle komp i beg av Juli og må si det frister.

Men har vurdert sentrifugal som best egnet for meg.

Men skal vurdere det.

Hva kunne du skaffet datasprut for?

Og er nevnt et Volvo oljefilterholder?

Azeton skriver at den var montert på M50 med turbo?

Video var av denne med samme oppsett?

Skrevet
Skal handle komp i beg av Juli og må si det frister.

Men har vurdert sentrifugal som best egnet for meg.

Men skal vurdere det.

Hva kunne du skaffet datasprut for?

Og er nevnt et Volvo oljefilterholder?

Er jo mer morro med denne typen kompressor, som er brutal fra bånn :wink: Slipper å ha 100km/t før noe skjer da :)

Må sjekke opp prisen på datasprutet (MS) helt eksakt, men er rimelig sikker på at du ikke klarer å få tak i det billigere noe sted.

På dette kittet fjerner du det org. oljefilterhuset/oljefilteret og setter på en brakett som er ferdig tilpasset, dette pga pressas størrelse. Som da kobles med medfølgende stålspunnede slanger til et Volvo oljefilterhus m/oljefilter(2 ekstra oljefiltere følger med).Dette oljefilterhuset har ferdige ekstra utganger for oljetemp og trykk dersom man ønsker å benytte det.

Ellers kan det sies at dette er et standard oljefilter som kan kjøpes hvorsomhelst de selger Volvo deler.

Stemmer det, denne pressa satt på en M50 som var borret til 2,8l. Som kjørte med med både kompressor og turbo.Noe som ga over 700Hk på bakhjula 8) Håper det ga noen svar :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...