Gå til innhold

318 E46- Motorlampe som lyser.


Stian333
 Share

Anbefalte innlegg

Snakket med en mekaniker idag ang motorlampa som lyser.

Bilen funker supert og det skulle ikke være noen som tyder på at noe er galt.

Han sa at jeg skulle ta av minus polen på batteriet, og la den være av over natten. Men dette hørtes lenge ut.

Er det da ikke nok å bare ta den av og ha den av i 5-10 minutter?

Han mente dette skulle resette og at motor lampe kom til å forsvinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp bud på 29000kr for bilen. Synes det er litt lite siden jeg betalte 116000kr i fjor.

Har vært så plaget med at motorlampe og div andre lamper siden jeg kjøpte bilen, at jeg frykter noe stort må skiftes. Tror jeg lar bilen gå for 29K.

Dette er en 2000 mod som bare er gått 125000km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, er det et bimmer-virus som går :shock: ?

Jeg, og åpenbart flere med meg, sliter med denne motorlampen. Tydelig vis også ofte vanskelig å finne ut hva som er galt.

Min lampe begynte å lyse for noen måneder siden. Fikk kjørt diagnose på verksted, uten at jeg ble noe særlig klokere av det (feil=mager blanding).

Resatte feilen, og lampen forble slukket i ca 2 uker før den kom tilbake igjen :evil: .

Bestilte og mottok i forrige uke CarSoft 6.5 settet for å prøve å finne feilen selv (vanskelig å kjøre innom verksteder for stadige diagnoser).

I dag kjørte jeg ned i byen for å hente RS232 adapteret til lap-topen.

Og gjett :lol:, når jeg kommer ut i bilen igjen, har lampen slukket???

Så nå håper jeg det er lagret en feilkode som jeg kan plukke ut med CarSoft'n. Skal bli morro å se :shock: .

Løsningen med å løsne batterikabelskoen høres forøvrig tynn ut. Etter tips jeg har fått fra flere verksteder kan sporadiske varselfeil ofte være forårsaket av irr og korrosjon i kabelkontakter.

Selge for den prisen hørtes jo drastisk ut, hvor er pågangsmotet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haahahahaha. Jeg må --LE--!

29K for en E46?

Har du ramlet av en stol og slått deg?

Det lyset er trolig ikke noen big deal. Prisene på disse bilene ligger minst 60-90 000,- over det du har fått av bud (Alt avhengig av utstyr)

Nei, få noen til å se på det, og ikke selg bilen skambillig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorlampe (og lamper generelt) kan være alt fra en meningsløs feilkode lagret i minne til total ødelegelse. Ta bilen til BMW og ta en diagnoetest. Siden bilen går bta er det sikkert "ingenting". Og IKKE la bilen gå for 29 000! Dette er en bil til 80-120 000 avhengig av stand og utstyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved lysende motorlampe på E46 så er det ofte at lambda sonden er gåen og må byttes. Bilen kan oppføre seg normalt. Ta en diagnose på verksted. Gul lampe = Du kan kjøre videre til verksted. Rød lampe = stopp umiddelbart. Ergo, gul lampe er ingen krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt av polen uten at det funka.

Har nå fått tatt en D.test:) De sa at det var en føler som registrerer hvor mange ganger motor drar rundt, tror det var noe sånt han sa. Men det var bare å kjøre, han skulle bytte den om noen uker. Han tippa den føler kosta rundt 1100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme tull med min e46 2001 modell. slet med allt mulig samme feilkoder som deg. byttet mye rart uten at det hjalp. men byttet til slutt del nr 15 og 13 og siden har jg ikke ahtt motorlampa.

t4yzwip3v311v1haeuoy.png

Kosta de to delene mye da? Kanskje det er det som er feilen her også.

Men verkstedet sa at det var noe annet enn de to delene du har bytta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme tull med min e46 2001 modell. slet med allt mulig samme feilkoder som deg. byttet mye rart uten at det hjalp. men byttet til slutt del nr 15 og 13 og siden har jg ikke ahtt motorlampa.

t4yzwip3v311v1haeuoy.png

Kosta de to delene mye da? Kanskje det er det som er feilen her også.

Men verkstedet sa at det var noe annet enn de to delene du har bytta...

nei dem var ikke så alltfor dyre. kjøpte dem fra gs. de ventilene styrer retur eksos for at motoren skulle bli fort varm. og en av dem eller begge var defekt og da fikk jg samme feil som deg. mager blanding og utslag på lmm og lamda måler. sjekk på gs. motor lampen min kom og gikk av seg selv en periode. og etter hvert var den der konstant. fikk slettet det oxo kom det tilbake etter noen uker og etter hvert ble det bare verre. og lyste igjen etter noen dager. jg hadde gått for det. delene er billigere enn lmm. og hvis du skulle trenge en lmm så si ifra. jg kjøpte en helt ny en som jg ikke fikk brukt.

hva sa verkstedet da? hadde min på verksted jg oxo. og da banna han på at det var lmm. men det var det kke. og de delene er billigere enn lmm.

nr13 11741742712 Ventil (Org) 310.05 kr

nr15 11721708575 Ventil (Org) 801.45 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...