Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Tenkte jeg sku lage en liten post her om alle feila på min bmw!

Som da er en E39 520 Touring..

#1 - Rust bakluke, som må byttes, den vil heller ikke lokke seg helt igjen, fant jeg ut i dag..

#2 - Rust på høyre dør foran, og litt på venstre hjulbue foran..

#3 - Airbaglampe lyser

#4 - ABS lampe lyser

#5 - Hånbrekk fungerer ikke

#6 - Vindusvisker bak funker ikke

#7 - Hjullager foran må byttes

#8 - Frontlykter dugger

#9 - 2 av lampene bak funker ikke, hjelper ikke bytte pærer..

#10 - Venstre demper bak på byttes..

#11 - Et eller annet som rakler ved venstre bakhjul når jeg kjører over dumper..

#12 - Rasling i motor når den "kaldstarter"

Pluss sikkert mer som jeg ikke kommer på i farta!

Dette er feil som har kommet etter jeg kjøpte bilen i Januar.. Skjønner at feil kommer og går, men syns dette er litt vel mye.. Er en del av det som sikkert er bagatell feil.. Skal ta en tur til verksted for å tatt en diagnose, for å finne ut hvorfor lampene lyser..

Skrevet

Først tar du deg en snartur på verksted, og får sjekket hva som gjør at lampene lyser. Sikkert en sensor som er gåen. Rust skulle vært fikset når den var innenfor garanti. Men det er jo litt sent nå, så da er vel det enkleste å få det utbedret. Har noen av disse plassene vært skadet før?

Vindusvisker fikser du selv. Samme med håndbrekk. Håndbrekket er dårlig på BMW, sånn er det bare.

At lampene ikke virker er bare en unnskyldning for å skifte til facelift. Bilen sier selv i fra vettu :P

Hvis ikke demperne er skiftet enda, så er det ikke rart. Hjullager kan ryke de og, og er ikke en enorm utgift.

Rasling kan være løst eksosfeste, ol. Tviler registeret er gåent allerede på en 520.

Du må fortelle hva du har hatt av utgifter på bilen før du roper drit. For mye av dette må byttes når den er gått såpass langt.

Hvis den ikke er grønn i fargen kan jeg kanskje kjøpe for 40000. Tror du krisemaksimerer litt nå.

Skrevet

Hva som skjedde med bakluka i sta, aner jeg ikke.. Bare lukket den opp, så fikk jeg den ikke ordentlig igjen.. Når jeg kikket inni hengslene så så jeg et par ledninger som var kuttet av.. Dette er kanskje grunnen til at bakruteviskeren ikke funker.. Eller noen av baklampene.. At jeg selger bilen for 40000 var en "overdrivelse" bare for å uttrykke hvor lei jeg er av bilen akkurat nå.. Når jeg kjøpte den, for 3 mnd siden ca, så var det jo ikke noe feil på den.. Bortsett fra rust på bakluka.. Lampene jeg har er såkalt facelift, som jeg kjøpte av en her inne.. De dugger som faen.. Ikke veit jeg hvorfor.. Skal fikse det med hjullageret nå denne uka, og bestille time til diagnose..

Skrevet

På min har jeg byttet bakluke, trenger enda å justeres litt for ideell passform, men ble bra. På alle ledningene under dekslene var teipen rundt morknet vekk. Teipet de opp igjen på nytt.

Rust på høyre fremdør, abs-lys, og airbag-lys som lyser. Må skifte en eller flere sensorer på abs lysene, ellers ligger det mange hint og tips for hvordan man kan fikse airbag lysene.

Kjekt med gamle biler... :roll:

hehe

Skrevet

Hei! Hadde du noe problemer med å få bytta den? Har hørt at det kunne være litt kronglete og burde gjøres av en som hadde gjort lignende før.. Kjøpte du helt ny luke? Eller kjøpte du bare fra et huggeri?

Jaja gamle biler er bra.. Hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...