gullerud Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Hei, Jeg har en 316i compact e36 som ble for varm, byttet vannpumpe siden det var lenge siden det var gjort, og termostat da den var røket... Men, nå virker det ikke som om den nye termostaten fungerer, vannrøret ut av radiatoren er glovarmt, men røret som sitter på termostaten og går inn i radiatoren er kaldt, temostathuset er derimot glovarm.... hva kan være galt?eller hva har jeg gjort galt. .frustrert
wabby Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Nå vet jeg ikke om dette lar seg gjøre på disse bilene, men er det noen mulighet for at termostaten står feil vei?
gullerud Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 Du har nok et problem med luft i systemet ditt . Jeg tømte ut all luft ved å sku opp vannbeholder lokket, men det snakkes om at det skal være noen skruer på radiatoren for å lufte ut, hvor er evt disse?
gullerud Skrevet Juni 25, 2008 Forfatter Skrevet Juni 25, 2008 Nå vet jeg ikke om dette lar seg gjøre på disse bilene, men er det noen mulighet for at termostaten står feil vei? Det går ikke, og det er jeg glad for
tmice Skrevet Juni 25, 2008 Skrevet Juni 25, 2008 Hadde samme problem, det var luft i systemet, og jeg slet virkelig for å få det ut, til slutt heiste jeg bilen opp ganske så mye forann og luftet... funket til slutt.... GL
Fliid Skrevet Juni 26, 2008 Skrevet Juni 26, 2008 Lufteskruen er ved siden av påfyllingslokket på radiator. En "stjerne" skrue. Skru opp denne, fyll på kjølevæske til det kun renner ut vann der. Skru på lufteskrue igjen. Skru på påfyllingslokk. Tut og kjør. Skjekk vann nivået dagen etter. Etterfyll om nødvendig
gullerud Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Skrevet Juni 26, 2008 Lufteskruen er ved siden av påfyllingslokket på radiator. En "stjerne" skrue. Skru opp denne, fyll på kjølevæske til det kun renner ut vann der. Skru på lufteskrue igjen. Skru på påfyllingslokk. Tut og kjør. Skjekk vann nivået dagen etter. Etterfyll om nødvendig Det gjorde susen bilen er så god som ny! Tusen takk for all god hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå