Gå til innhold

Ventiljustering, pokkers tikking.


conan
 Share

Er tikking på m20b25 motoren et vanlig problem?  

28 stemmer

  1. 1. Er tikking på m20b25 motoren et vanlig problem?

    • ja
      28
    • nei
      0


Anbefalte innlegg

Har nå justert ventilene på 325i 2 ganger men får ikke vekk den jævla tikkinga :evil: . minner jo om vegguret til bestemuttern :x ganger en dullion.

Noen som har en helt korrekt fremgang måte på justeringa? Surrer så fælt ang tenninga kontra justering her jeg :? men vet at vent justeres i kompr topp i tenningsrekkefølge 1-5-3-6-2-4, hva nå enn det betyr :?: Jeg dreier bare motoren til begge ventilløfterne på f.eks syl 1 er helt fri (på kammens laveste punkt ) og justerer inn og utblås, så gjentar jeg prosedyren på syl 2 osvosv til alle 6 er justert. Er ikke graderinga på kammen lik rundt utenom der knasten kommer opp?

Har oxo borra opp hulla på olje røret over løfterne med 2mm borr.

Sier bare.......Hjeeeeelp.

Legg gjerne ut en DIY på dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eg prøvde først å justere på 0.20mm, men da gjekk det gale. Tikkinga vart berre verre omtrent, men så justerte eg på 0.25. Da kom det seg mykje, heilt til eg var på bana på Gatebil treffet på Våler :)

Kammen din kan vere sleten, eller så må du slipe opp igjen ventilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trang 0.30 gjør ingenting, det som er skummelt er under det det skal vere, for da brenne du fort ventilen nemlig.

0.30 er det man justerer på når motoren her varm, eller lonk i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes å huske ett lite tips anngående justering av ventiler.

Man kan justere på 1 og 6 samtilig , 2 og 5 , 3og 4. Som dere ser blir summen av de to 7. Allt som blir 7 kan justers samtilig.

Jeg brukte å justere de trange med 0.25mm. ble bra av dette når jeg satte i ny kam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta olje og filter for ca 1 mnd siden. gått ca 200k. Kjøpt hele motoren etter at min turbomotor ble solgt og innmontert for ca 1.5 mnd siden. Hatt masse problemer og har litt strul ennå da det er den facelift motor. den går ikke reint på tomgang, kan være bedriten og starte samt bruker litt mye vann. var nok ikke det beste kjøpet gitt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er spm mitt, korfor solgte du turbo motoren?

Tomgangen kan vere tomgangs regulatoren, berre å spraye den inni med startgass til spjeldet er heilt reint...kaller det spjeld, vetta faen kva det er :I)

Min brukte vatn så eg holde på å skifte topp pkn å bygge turbo :)

altid litt kluss når man kjøper brukt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M20 motoren skal tikke den. :P

Får du justert den så den er tikkefri, så funker det helt til du drar den over 5k ett par ganger.

Da er vegguret innjustert igjen.

Ny kam og en og annen ventil må nok til før du får den der lydfri.

Vannforbruket ditt synes jeg personlig ikke er akseptabelt, og er vel noe jeg heller ville lagt min sjel i og fikse fremfor tikkinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at dysene lager litt svak tikkelyd også.

Kvaliteten på oljen kan forøvrig ha noe å si for tikkingen.

Min bil hadde jeg ganske gammel olje på tidligere fordi bilen har stått avregistrert noen år og den tikket litt, men etter at jeg byttet olje så tok det et par kjøreturer til at oljen fikk sirkulert godt rundt i systemet så ble det mindre tikking med engang. :)

Dette gjelder ikke nødvendigvis bare på gammel og ny olje, men også billig olje og kvalitetsolje.

Kan lønne seg å bytte hvis man er usikker, eller har hatt på olje av et "ukjent" merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...