Gå til innhold

Ventiljustering, pokkers tikking.

Er tikking på m20b25 motoren et vanlig problem?  

28 stemmer

1. 1. Er tikking på m20b25 motoren et vanlig problem?

• ja
      28
    • nei
      0

Anbefalte innlegg

Skrevet

Turbomotoren ble rett og slett solgt fordi jeg trengte pengene, dessverre. Olja jeg bruker er valvoline magnatech el hva den het igjen (dyr olje) og tikking er greit, men ikke så mye og høyt som jeg har :(

Du mente det spjeldet forran i lmm.

Har prøvd sånn flytende kork ang vannforbruket nå, så bare og vente og se åssen det går.

Nei, til vinteren blir det m50 motor i bilen tror jeg. 24vent og vanos..

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

mye tull her ass...

se på kammen på innsug nr 1, dra motor rundt til egget/toppen er lengst mulig unna annleggsflaten mot vippearmen, og juster klaringa!

Gjenta for alle ventilene!

Gjorde dette selv etter at jeg knakk en vippearm på 6500 rpm, da byttet jeg den og tok en ventiljustering... Ble ikke tikkefri, men duverden så mye bedre, men en bil med mekanisk kam (som dette er) vil alltid tikke litt.

Skrevet

kunne ikke se noen sted at du nevnte tykelsen på olja.. 10-40w er ber en 0-40w vil nå jeg si...

å det måle blade du bruker for å stille ventilene skal ikke sitte fast under vippearmen når den er ferdig stilt. det skal være sån at en akkurat glir i melom kam og vippearm

Skrevet

Jeg fikk toppen min overhalt hoss cylmo, da ble

topp sveist,

planet,

nye ventiler,

mira freste ventilseter,

nye styringer,

nye ventiltettninger,

ny z45 turbokam ble også montert.

Har også sterkere ventilfjærer med kraftige retainers.

Mine ventiler ble justert når toppen var montert sammen, deretter justert på nytt når motoren var kjørt varm noen ganger, og ja, den tikker fortsatt ](*,)

Skrevet

Nå er de justert på 0.20 - 0.25 og 0.30mm og tikker fortsatt for mye. Nå går de på 0.30 og jeg har løst problemet med større forsterker og høy musikk for nå gidder jeg ikke sitte og høre på tikke lyden lengre.

Men en annen ting, hvorfor blir det overtrykk i kjølesystemet? Slangene eser ut og vannet spruter ut av dreneringa på ekspansjonstanken?

Faan, skal det aldri ta slutt med problemer på denne møkka motoren.....

Skrevet

Conan, eg hadde nettop samme problemet å det var gåen topp pkn på sylinder 4...

Skrevet

trykk i kjølesystemet er at det lekker i en plass slik at den suger inn luft. eller at topppakningen er gåen

Skrevet
trykk i kjølesystemet er at det lekker i en plass slik at den suger inn luft. eller at topppakningen er gåen

Suge inn luft er vel ikke helt forenelig med og bygge opp trykk, men at det er snakk om deff topp pakning/topp skal vi ikke se helt bort i fra her nei.

Skrevet

Jammen atte haru fått lufta skikkelig da?

Kan være toppen som er sprukket også.

Dessuten så skal det jo til en viss grad være trykk i systemet, men ikke såpass at det tyter ut vann over alt til enhver tid liksom.

Skrevet

Fant jaggu meg en sprekk i slangen som går fra varmeregister til baksia av toppen. Så nå er den fiksa og lufta på nytt. I oppoverbakke med litt turtall, løsna lufteskruen på termhuset. Lot det sprute ut der til det kun kom en rein stråle. Holdt samme turtall til nippelen var tighta. hadde en 1.5 liters flaske med vann stappa neddi ekspansjonstanken med mye vann i. Vært en tur i sverige og kjøpt røyk, bilen holdt fin temp og ikke no varsellampe som begynte lyse :) Så er bare og håpe at problemet er løst nå da ang vannet på brakka....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...