Gå til innhold

viser tom tank hele tiden?


nalegutt
 Share

Anbefalte innlegg

plutsli en dag viste 328i caben min tom tank, å jeg fylte opp tanken,men alikevel er nåla på bunn og lyset lyser:( noen som har vert borti det før? Kjipt å kjøre etter trippteljer hele tiden:(

det er en E36 328i cab 96'

Stein arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har samme problemet bare på min e30 så jeg kjører på tripptelleren, men kan ha noe med strømmen til målern eller givern. Fikk dette problemet da jeg satt på tanken på bilen igjen. Tror jeg klemte ledningen som går til disse mellom tanken og karroseriet. Noe med jordingen kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hatt samme problemet på min 318 to ganger. begge gangene var det følerene som sitter nedi bensin tanken. følerene sitter under baksetet, ta de ut og ohm dem, så finner du fort ut om det er der problemet ligger.

etter erfaring så er disse føleren noe som ofte ryker på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg har nettopp kjøpt en 328i touring hvor det problmet er.. Den viser at det er tom tank (reservelampa lyser) selv om jeg har fyllt smekk full tank. Når jeg kjører den selv testen (holde tripnullstilleren inne og vrir tenninga til første hakk, så går nåla hele veien opp på fullt sammen med alle andre nåler i dash`n.. Da er det sansynligvis følerne? Begge to er defekt samtidig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Jeg hadde samme problemet på min 328 cab. Da var det nivåføleren på bensinpumpa som var gåen. Den ligger under baksetet på pasasjersiden ;)

Måtte du bytte hele pumpa da? Eller får man kjøpt de følerne løst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er to nivåfølere, en bak førersetet og en bak passasjersetet som sitter sammen med pumpen!

Jeg vedder 50kr på at om du tar opp føleren/pumpen bak passasjersetet så er en av ledningene røket av.. :) (NB, ikke ledningene som går til pumpe/nivåføler, så du må ta ut pumpen for se!)

Du kan teste føleren ved å sette strøm til den. Flottøren er et potensiometer/variabel motstand, så om du kobler strøm gjennom den og via en lyspære så kan blir lyset sterkere/svakere ettersom du beveger flottøren.

OM flottøren bak førersetet er gåen så har jeg en liggende om det er interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme problemet på min 328 cab. Da var det nivåføleren på bensinpumpa som var gåen. Den ligger under baksetet på pasasjersiden ;)

Måtte du bytte hele pumpa da? Eller får man kjøpt de følerne løst?

Hvis du ikke klarer å lodde på den ledningen som har røket, så må du kjøpe hele pumpa ny. tror jeg betalte 2300 får den,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...