jensemann23 Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Sandblåste calipperne nå, og det ble knallbra. Helt som nye. Jeg tenkte å lakkere dem med vanlig klarlakk, men tenkte at det sikkert ikke går pga varmen? Noen som vet om det går? Vil helst ikke ha noen farge på dem, like greit om de er sølvgrå(metallfargen). Evt kan jeg kanskje bruke Zinkspray? Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Finnes egen lakk for calipere iallfall, i form av boks og sprayboks. Så et tilfelle på rudskogen av lakk som hadde skiftet farge under rudskogen dagene til bmwccn. Så kjøp noe som tåler varme iallfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Springsteen Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Bengalack skal fungere.. mener det er det godeste Tommy bruker på GT'en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Bengalack skal fungere.. mener det er det godeste Tommy bruker på GT'en Hmm, ja det koster ikke mange kronene heller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2008 men da fungerer det kanskje like greit med klarlakk (hobbylakk) da? Bengalakk tåler vel ikke så ekstremt mye varme? Jeg vet at caliperne blir litt varme, men er ikke sikker på hvor varme de blir ved normal kjøring.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Ville tatt høyde for litt varme med tanke på kryssing av fjell etc.. , så slipper du ta jobben på nytt. Hvorfor tenker du så mye på klarlakk angånde calipere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 27, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2008 Jeg synes klarlakk ser fint ut, eller ingen lakk i det hele tatt(ny-sandblåst- ser helt nye ut) men da ruster det jo med en gang. Derfor tenkte jeg å "forsegle " dem med klarlakk. Men svart er kanskje like greit? eller ser det harr ut på en gammel traver av en E36? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 hammerlakk er din venn når det kommer til lakkering av calipere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Her ser du bilder av kalippere på min forrige BMW, lakkert med billig og grei motorlakk . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Om du hører sender en pm til f,eks SteffanC på fora her kan du sikkert fp vite hva han brukte for å få disse calipere slik: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Ha ha , dobbelt post Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2008 ser nesten ut som Zink spray det der. Den tåler vel ennå mer varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Atle Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Zink spray er veldig bra tåler varme 650`c + Jeg brukte silke matt varme lakk utenpå zinken det holder mamge år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T.E.RS Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 jeg tar opp igjen en gammel tråd her.. noen som har forsøkt å galvanisere eller aluminiumisere bremsedeler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Juni 12, 2010 Share Skrevet Juni 12, 2010 Biltema selger caliper lakk 250ml bokser! Den brukte jeg på mine og er bra fornøyd. har hørt mange som er fornøyd med denne, holder lenge! Her er et bilde av mine calipere: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå