Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

en fyr her på forumet skrev :

Når man tar med noe over grensen skal det momses inn, generelt sett.

Engangsavgift er en avgift man betaler når en bil skal registreres i Norge for første gang.

"Man betaler ikke effektavgift for å importere en løs motor. Man betaler kun moms. Når du godkjenner en bil med ny og større motor så må man potensielt betale for effektforhøyelsen, vektforhøyelsen og motorvolumforhøyelsen. "

!skal hente meg en komplett løs motor fra danmark, (girkasse, M3motor) og sette den i min e36 coupe`for så å reg. den som M3. I følge han skal det kun betales moms på motoren (greit nok) men så skriver han at man må potensielt betale for effektforhøyelsen, vektforhøyelsen og motorvolumforhøyelsen. Mener han av forsikringsmessige årsaker at du nå kjører M3 som er dyrere og forsikre osv generelt enn 320, ellr mener han at jeg nå må importere min norske bil med min "nye" danske M3motor. Vil gjerne ha mer info om innførsel av kun komplett motor... Ps; Noen som har erfaring ang. motorinnførsel og reg?

Skrevet

Bare å hente motoren betale momsen, reise hjem sette motoren i bilen.

Hvis du skal godkjenne derimot så må du eventuelt betale avgifter hvis bilen din har vært registrert i norge i mindre enn 10 år. Hvis du går inn på lenker på min nettside så er det en link som heter kalkulator der kan du beregne hva avgiftene vil komme på 8)

Hvis bil din derimot har vært regga i norge over 10 år så slipper du med bare moms.

Skrevet

Hvorfor gidde alt byråkratiet med å betale på en løs motor? Jeg kjørte rett gjennom en kontroll på Svinesund med en motor i bagasjerommet lett synlig fra utsiden (hatchback-karosseri). Foreslår at du gjør det samme, eventuellt at du i verste fall tar en tur over broa til fots først for å sjekke om det er kontroll, tar deg fem min.

Skrevet

hadde planer om å registrere bilen i norge å få skilter på den . vill det ikke være en fordel og kjøre innom toll ?? blir bare moms på den tydelig vis., meeeen par tusen kr i moms kunne blitt noen liter bensin..

hva mener du med " Men får ikke godkjent med BARE motor...

"

Skrevet

For å få godkjent så trenger du dokumentasjon på att motor og deler er momset inn i tilegg så må du sette inn diff feste forsterkningene til 3,2 litern uansett om du setter inn 3,0 eller ikke.

Har du dette på plass så er det ingen sak å få godkjent bilen 8)

Skrevet

sku henta en komplet m3 fra skroten i tyskland hvis jeg hadde vist om noen skroter,noen som har link t skrot i germany?..vet at schmidmann.dk i danmark har en bmw skrot med masse deler og stasj.men danmark er ikke altid billig. det hadde gjort halve jobben og hatt en vrak av en m3 med hjem..

blir det no mer komplisert å ta med seg en kræsja m3 over til tolling\momsing (mer moms?).

hvor selges det diff feste forsterker? gs?

eller er det noe som må lages?

Skrevet

Forsterkningsbrakettene får du hos GS eller Koed....... Sveisa faktisk på mine i dag.....Fantastiske greier, ingen tilpasning, passa rett på karosseriet :)

Er del nummer 10 0g 11 du trenger her21351.gif

Skrevet

hvor lang tid tar det cirka å bygge en m3 , . strippe en 320 cup og oveføre til den fra donor bilen.. har skrudd mye båtmotorer og byttet motorer mange ganger på ford, så er ikke grønn.. men dette blir min første bmw hvis jeg setter igang!

Skrevet

Alt i fra en god dag til mange uker eller år;)

kommer veldig ann på hvor gode kunskaper/erfaringer/utstyr du har og hvor mye du har gjort klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...