Kentan-racing.com Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Tenkte og legge ute litt info om det jeg syssler litt med i garasjen.. Spec liste.: Motor: Borret til 86.5 mm.. Mahle spesial bestillte stempler.. Pure performance motor sport råder.. Cometic topp pakning med noen spesial spec i samarbeid med fabrikk Vanos block off.. Ombyggde register drev for og få låst dem og justert. Motorsport lager i hele bunnen.. Arp bolter all round. Gt3582r med 1.06 eksos hus.. Clutch: 2 plater spec clutch med alu svinghjul.. totalt 7 kg toppen.. Girkasser: m3 girkasser som bare har fått nye pakninger.. Understell: Kw justerbart.. Litt hjemme mekk på hjulvinkler og styring.. Diff: 2 stk m3 differ med kentan-racing moods.. Takk til Plama vegsund.. Chassi: Rieger e46 front.. kappet ut hjulbrønn for og få plass til fuelcell og komme til diff.. Bakrute senker fra rieger.. List på koffert lokket fra rieger.. Diode baklamper.. Fuel: 2 x bosh motorsport pumper.. koblet inn på 10 mm rør som går til front av bil til motor.. samme på retur.. Internt i førermiljø: Wrc bur fra pedersen racing med Kentan-racing og Garnes Racing moods.. K-sport hydraulisk brekk. Fia strømbryter.. Sparco stoler.. Ksport 6 punkt fia belter.. Ellers kan man vel si sportsli da resten av interiør er på havet? Men nå til et par bilder. legg gjerne igjen meninger.. Fikk aldri den helt enorme røyken med 18" hjulene på. men 265-35-18 er vel litt stort selv for en stakkars 3.0l Var forresten ute å leket meg før i kveld og har drevet og kjørt med en 325 mellom aksel.. den har iallefall ikke likt all lekingen.. merkeli bankelyd under bilen visst man legge den ut litt eller drar godt på.. så regner med mellom aksel opphenget har kveldet.. så det var litt "slitt" da det ble montert.. men i nøden bruker vi det vi har.. Ellers vil jeg bare rette en utroli stor takk til Odd Johnny og Jon på Vikebil som har stått på ukene før Våler for og få bilen ferdi lakket og spittshined.. En takk å rettes til Fuchs lubricants som jeg fikk billig olje hos.. Meget fornøyd med oljen, eneste jeg har lagt merke til er om jeg stopper bilen med god og varm motor og lar den stå 5 min så klapprer den en liten grann når den blir startet igjen. sikkert oljen som blir noe tynn når den er varm. Takk rettes å til kompiser som har stillit i tide og utide for og gi en hånd med og løfte og hamre.. og ikke minst må jeg ikke glemme Ray på flatholmen for et hengerlass med dekk fra dekkhaugen på huggeriet hans.. Noen som har bilder så er det bare og legge inn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Syns bilen så utrolig flott ut faktisk, liker planene dine videre. Legg gjerne ut litt flere bilder til oss som vi kan ha å kikke på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 En takk å rettes til Fuchs lubricants som jeg fikk billig olje hos.. Meget fornøyd med oljen, eneste jeg har lagt merke til er om jeg stopper bilen med god og varm motor og lar den stå 5 min så klapprer den en liten grann når den blir startet igjen. sikkert oljen som blir noe tynn når den er varm. Tipper det du hører er Vanos som klapprer ved oppstart.. Det gjør de fleste S50 motorene virker det som, samme hvilken olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juni 28, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2008 Jupp burde stemme det.. teorien går på vanos eller ventil løfterene.. uansett så skal den vanosen bort med kompressoren.. Flere som har vært skeptisk til at jeg først ville beholde vanosen og satse på 500 hk+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 tøff bil, legg ut litt fler bilder etter hvert da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 29, 2008 Share Skrevet Juni 29, 2008 Fin E36 det der Blir spennende å se videre utvikling på prosjektet. Skulle gitt meg litt av pågangsmotet ditt synes jeg Helt tappet, men har en E30 som skulle hatt litt hjelp hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2008 Fant noen bilder inne på telefonen min fra byggingen så slenger inn et par.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2008 Var å på verkstedet før i dag og leket meg litt og lakket toppdekselet etter å ha vasket.. vasket begge bilene mine.. slenger å med et bilde fra da jeg skulle til våler.. Sykkel må man å ha.. manko på motor her enn så lenge.. Lakket toppdeksel og dekselet på grillen Begge bilene Legger det bare ut som thumbnails så slipper jeg at tråden blir så utroli tung å laste.. men dersom dere vil jeg skal legge ut de store bildene så er det bare å si ifra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Juni 30, 2008 Share Skrevet Juni 30, 2008 Kul M3 dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2008 takk takk.. ville ha noe litt utenom det helt alminelige.. Da jeg først begynte så var det kun 1 m3 i området i ålesund tror jeg.. men etter hvert som motoren kom i og etter et uhell som medførte havari på første motoren så dukket det plutsli opp en ss performance m3 på valderøy tror jeg det var å så en på sjøholt og så en eller to til.. tror noen er solgt igjen nå da.. men alle hadde m3 styling og var "orginale" så da dro jeg linja ut med todelt lakk og litt større bremser enn de fleste her.. og nå har jeg innsett at skal jeg få noe enda mere uvanli enn de bmwene som er her oppe må jeg bare dra linja med kompressor og e85 fuel.. Vet her er noen turbo biler og en 325 kompressor.. Doffa på forumet her sin.. Men vet ennå ikke av noen bmw med e85 på tanken her oppe.. Så dette skal bli en meget spennende vinter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwJon Skrevet Juli 7, 2008 Share Skrevet Juli 7, 2008 rå bil dette kent, ska bli artig på rudskogen nå til uka:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 spennt klar jeg.. fikk meg muligens tak i noen bra 17" og 18" dekk nå så.. kan bli morro helg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentan-racing.com Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2008 Nå er jeg drittlei av bmw sine orginale clutcher.. helt ny clutch så løser man på 1 og 2 gir men litt bruk så begynner dritten og jukse.. så nå har jeg vært i kontakt med www.specclutch.com og de har vært så utroli greie og gi meg en utroli god deal og spons på ny clutch så nå snakker vi dobbel lammel cluch godkjent for minimum 900 nm og det kommer godt med på nye motoren.. hva synes folket om slikt..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Juli 22, 2008 Share Skrevet Juli 22, 2008 kul bil dette da!! men du har frontfangeren til en annen bil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BimmerMorten Skrevet Juli 23, 2008 Share Skrevet Juli 23, 2008 Tok ikke du en liten bit av framfangeren på rudskogen ? i slakter svingen =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå