Gå til innhold

Panser går ikke helt igjen


Lilleng
 Share

Anbefalte innlegg

Panseret på min 318i sedan 91' modell går ikke helt igjen. Er en større sprekk enn det som er vanlig over hele, spesielt helt nederst foran ved lyktene... Sprekken ser ut til å være større over venstre lykt. Noen som har vært borti dette før? Greier ikke helt å finne hva som sperrer, eller om det er mulig å justere det på noen måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen bilder nå om det hjelper... litt mørke, men håper det er mulig å se. Kan noen markere med rødt hva og hvor jeg bør se for å finne feilen eller hvor jeg kan justere? Er en liten bulk på den høyre siden over lysa, men vet ikke om det har noe betydning...

Jeg har prøvd å justere lysene nå også, men ser ikke ut til å påvirke panseret...

3cowljzmrdmf8r5q8qgy.jpg

1nxfx3eo6pu18emu2vf3.jpg

5kxm6r6e47z4kx3auu8l.jpg

msud5n9wx5susbp1vuar.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er noen gummi knotter som panseret hviler på, prøv å skru de lenger ned, tror det skal være det på e36 også.. viss ikke prøv låsekassa, som holder panseret fast, juster den lenger ned, eller kroken på panseret lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde det samme problemet på min og. trur det var vaieren som går inn i låsemekanismen til panseret. det var veldigt treigt så låste ik heilt fast. var verst på passasjersiden. men blir bedre med WD40 og litt jokking med eit skrujern. verd å prøve hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/17285.gif

Nummer 7 og 16 er låsen til panseret. Om du ser nærmere på bolten med fjæra rundt så ser du at det er ett spor i hode på bolten. Her holder du igjen med en flattrekker, mens du løsner muttera helt innerst på bolten.. Deretter skrur du bolten innover til panseret går skikkelig igjen.. Deretter strammer du muttern så bolten ikke skrur seg ut igjen..

Kan godt være du mangler noe, men du ser jo på bildet hvilke deler som skal være der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste mangler her skal jeg si deg! Verdens værste bilkjøp har jeg funnet ut i ettertid... prøver å fikse det jeg kan selv, derav mange forumposter på bimmers.no :wink:

Både nr 7 og 16 har jeg der iallefall... så får se om jeg får det til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda de var der de... men det meste andre mangler tror jeg... Skal prøve å justere de i morgen, selv om jeg har sett på det og ikke helt skjønner hvordan det skal gå seg til... jeg sier ifra om jeg ikke får det til iallefall! :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...