Øystein E30 M3 Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Jeg skal bytte opphengslageret og hardykoplingen på min E34 535i, men etter å ha løyst alle 6bolter på hardykoplingen og lagerbranketten så får jeg ikke ned akslingen.. Noen som kan hjelpe meg? Hardyen er helt løs men det henger på en aksling på ca 10-15mm! Må jeg løyse bak også? Håper på svar! Mvh "en amatør når det kommer til skruing "2
vegsir Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 du skal ikke trenge å løsne bak. jeg trengte i hvertfall ikke når jeg bytta opphengslager på min. løsnet bare den bolten som sitter i midten av drivknuten. nummer 4 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/ vet ikke om du må ha av hele for å bytte hardykoblingen
Øystein E30 M3 Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Skrevet Juni 30, 2008 du skal ikke trenge å løsne bak. jeg trengte i hvertfall ikke når jeg bytta opphengslager på min. løsnet bare den bolten som sitter i midten av drivknuten. nummer 4 på dette bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... oWebRef=&/vet ikke om du må ha av hele for å bytte hardykoblingen Funket ikke den linken din Men er det den bolten i senter av knuten foran lageret?
vegsir Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 prøver en ny en da. bare husk å lage et merke så du får den likt sammen igjen ellers så vil den riste og greier. når du har løsna den så skal der være nok slakk til at du får den bakover og av
flo1 Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 jeg tok hvertfall av hele mellomakselen, men det var mest pga at det var lettest med tanke på at det jævla lagret sitter godt.. så er no som lønner seg. viktig å få det sammen på nøyaktig riktig måte som det stod på lykke til
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Skrevet Juli 1, 2008 Oi oi oi...noe sier meg at jeg sliter litt nå! Jeg fikk delt akslingen før jeg såg disse svara,men jeg har ikke satt merker noen vei! Er det der de var delt det var viktig å merke?? I såfall sliter jeg! Hva gjør jeg da?
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 2, 2008 Forfatter Skrevet Juli 2, 2008 Noen som kan hjelpe meg med overnevnte problem?
flo1 Skrevet Juli 2, 2008 Skrevet Juli 2, 2008 ta ned hele akselen. jeg også dreit meg ut på det der, det skal være ett spor den er letter å sette i enn andre. man merker det fort. så er ikke farlig, men opphenget blir slitt med engang, å det blir ikke bra, å det må byttes igjen etter ett pr uker..
Øystein E30 M3 Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Skrevet Juli 7, 2008 ta ned hele akselen. jeg også dreit meg ut på det der, det skal være ett spor den er letter å sette i enn andre. man merker det fort. så er ikke farlig, men opphenget blir slitt med engang, å det blir ikke bra, å det må byttes igjen etter ett pr uker.. Ryker lageret med en gang sier du? Da er det jo lite fristende å sette det på plass uten å balansere det først! Men hva skjer etter du har montert opphengslageret for 2.gang da? Da er alt bra så lenge du merker først? Høres jo litt rart ut..
flo1 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 min gikk fint ett pr dager, etter ett pr dager, så kom samme ulyd, har ikke bytta noe mer etter det, men skal snart til å bytte hardy og mellomaksel lager igjen, så da får vi se om jeg får det til da. ALT må i riktig! er ett vist sted hvor det da skal settes sammen, er ikke sikkert på type merking, for det fikk jeg beskjed om når jeg hadde monter igjen å reiste å klaga på den forbanna dritten som hadde begynt å dunke igjen.. men nytter ikke først å gjøre det engang, å sette inn i samme spor, så få en som kjenner til det og montere det.
Morty999 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 bør nok sendes til ballansering når du har delt akselen uten å merke den.. var gjort på min bil.. rista som F**N! så send den til avbalansering du. eller vil den nok riste.. og det er like hakk rundt hele og ingen steder den er letter og ikke osv..
flo1 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 jeg fikk beskjed på motor technik om at det var noen spor, også fra en kompis som har god kjennskap til slike ting, så er vist noe spleins som er litt forskjellig.
Morty999 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 jeg har netopp drivi med det samme og det er ingen spor der.. den må ikke dras fra hverandre når den er ballansert.. isåfall MÅ den stå på nøyaktig samme plass som da den blei tatt ifra hverandre...
flo1 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 men da har motor technik feil da.. hvor kan man balansere den da?
Morty999 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 i oslo så er det unicardan eller GKN som de nå heter.. ligger på lørenskog..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå