orrig Skrevet Juni 30, 2008 Share Skrevet Juni 30, 2008 Byttet reg reima nettopp, alt sveiv fint rundt når jeg snurra på reima, og jeg er meget sikker på jeg traff hakkene rimelig bra, vil i det hele tatt reima gå rundt uten å høre skrape lyd fra blokka om jeg ikke treffer på punkt å prikke ? Vil den ikke låse seg ? Tingen er det, at når jeg startet bilen startet den og sånt, men det hørtes ut som om den tente helt stein galt. Tror jeg må ha gjort noe gæli med rekkefølgen da jeg satt på fordeler lokket og det ? Satt det slik ( fra innerst ): ei plate med pil på, den satt jeg rett opp slik at den sto som kam akslingen, så satt jeg på motor deksle, så satt jeg på en rund kopp, så skrudde jeg en liten oransj ting med 3 skrue på utenpå der, derretter fordelings lokke, er det stein feil? Fet om dere gir tips eller noe. Fet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 rekkefølga virker riktig, så vist tenninga er feil så har du kanskje bomma med ei tann eller nokke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2008 rekkefølga virker riktig, så vist tenninga er feil så har du kanskje bomma med ei tann eller nokke? Muligt, får skru opp å sjekke engang til : ) Jeg satt merkene rett opp, ettersom at jeg leste det på nettet, noen som kan gå god for at det stemmer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 1, 2008 Share Skrevet Juli 1, 2008 Det går ikke ann å sette rotor ("liten oransj ting med 3 skrue på") og fordelerlokk feil på M40. Det som er viktig er at merket nede ved triggerskiva/reimhjulet (på veiva) står likt med pila nede i framkant av blokka. Deretter kommer det vanskeligste, å line opp merket/hakket på kamdrevet med "hakket" i beskyttelsesplata som står over/bak kamdrevet. Dette merker du deg da du demonterte? Hvis du ikke merket deg dette så er steg 1 å få stempel i syl 1 på øvre dødpunkt, som du gjør ved å stikke f.eks en liten flattrekker nedi plugghølet og finner punktet. Derimot tror jeg at hvis det er snakk om et timingproblem vil du ha større problemer enn bare feiljustert tenning, du kan nok fort belage deg på å bytte ut litt bøyde ventiler også. Det er iallefall min erfaring etter å ha sett mangfoldige M40 med reg.ras. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
orrig Skrevet Juli 1, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2008 Takker, det svaret hjalp rimelig godt. Jeg tenkte ikke på å merke i og med at vi trodde vi hadde tegninger fra en database fra skolen, men disste stemte jo ikke, tydeligvis. Men hva med at jeg fint klarte å bevege akslingene rundt med reima på, uten å høre skrangle\skrape lyder eller spesiellt motstand ( utenom komp'n ) eller at veiva kilte seg, er ikke det ett lite bedre tegn med tanke på bøyde ventiler osv ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå