Gå til innhold

Vannlekkasje, E39 [Nå med bilder!]


Hitokiri
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E39 sedan som lekker.

Bilen sto i ro i to uker da jeg var på ferie, og da jeg hentet bilen i dag oppdagen jeg en skikkelig vanndam i reservehjulbrønnen.

Samtidig registerte jeg at det var fukt på innsiden av høyre baklykt, noe som kan rime med at jeg har oppdaget vann under batteriet, som jo er på samme side, tidligere.

Så er frågan om dette er et kjent problem, og hvorvidt det er noen spesielle svakheter i eller ved lyktene jeg bør se etter.

Alle tips mottas med stor takknemlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg plukket av baklykten, og det er mulig det lekker litt der. Skal bytte pakning for sikkerhets skyld.

Det som er verre er at jeg har oppdaget at det lekker inn vann bak bakfangeren, på høyre side like ved høre hjørne bak på bilen. Sprutet litt med vannslange, og det kommer ganske mye vann inn.

Så da må bakfangeren av for nærmere inspeksjon.

Er det mye pes å få den av? Hvor begynner man?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel. Det lekker faktisk vann inn via den luftslusen eller hva det er som er på høyre side for batteriet. Pakningen rundt denne er gåen.

Nå har jeg fiklet som faen for å få ut den plasttingen, men jeg fatter ikke hvordan jeg skal få den ut uten å ødelegge den. Må jeg virkelig av med fangeren?

Det er snakk om denne delen:

ahjieya0e2eqxhrxjp9d.jpg

0m8tw6so50nusgsoyye1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...