Jump to content

Vannlekkasje, E39 [Nå med bilder!]

Hitokiri
 Share

Recommended Posts

Har en E39 sedan som lekker.

Bilen sto i ro i to uker da jeg var på ferie, og da jeg hentet bilen i dag oppdagen jeg en skikkelig vanndam i reservehjulbrønnen.

Samtidig registerte jeg at det var fukt på innsiden av høyre baklykt, noe som kan rime med at jeg har oppdaget vann under batteriet, som jo er på samme side, tidligere.

Så er frågan om dette er et kjent problem, og hvorvidt det er noen spesielle svakheter i eller ved lyktene jeg bør se etter.

Alle tips mottas med stor takknemlighet.

nå har jeg plukket av baklykten, og det er mulig det lekker litt der. Skal bytte pakning for sikkerhets skyld.

Det som er verre er at jeg har oppdaget at det lekker inn vann bak bakfangeren, på høyre side like ved høre hjørne bak på bilen. Sprutet litt med vannslange, og det kommer ganske mye vann inn.

Så da må bakfangeren av for nærmere inspeksjon.

Er det mye pes å få den av? Hvor begynner man?

Vel vel. Det lekker faktisk vann inn via den luftslusen eller hva det er som er på høyre side for batteriet. Pakningen rundt denne er gåen.

Nå har jeg fiklet som faen for å få ut den plasttingen, men jeg fatter ikke hvordan jeg skal få den ut uten å ødelegge den. Må jeg virkelig av med fangeren?

Det er snakk om denne delen:

ahjieya0e2eqxhrxjp9d.jpg

0m8tw6so50nusgsoyye1.jpg