Gå til innhold

Trenger stor hjelp


mariusno
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har akkurat opplevd det vi alle håper på og slippe. for under 4timer siden gikk lappen. Ble nådd igjen av en politisykkel som vinket meg inn og der røk lappen. Ikke at jeg har noe juridisk grunnlag for og si hverken det ene eller det andre. Men jeg har vil høre med hva dere andre tror. For det første. Målingen de hadde på meg var ikke en videomåling, det var kune distanse, tid på distansen og gjennomsnittsfart. Politiet brukte ikke blålys før 50meter før jeg vi stoppet.(fulgte etter meg i 1,5km) Jeg fikk ikke utlevert noe som helst slags form for forelegg e.l. Det eneste han gjorde var og notere navnet mitt og telefonnr. Jeg har ikke skrevet under på at jeg godtar boten, eller noe slikt.

Noen som kunne tipset/hjulpet meg litt? har ikke tid til og gå lapplaus i hvertfall 1år. som politibetjenten trodde jeg måtte.

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Kjip. Har vært i gjennom det samme.. Synd å si det, men tror nok du må ta det som en mann og ta straffen. Er vanskelig/umulig å komme seg unna, når de først har tatt måling og stoppet deg. Det eneste er at du får en advokat til å se på saken.. Hvor fort målte de deg og i hvilken fartsgrense.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble tatt i 140 i 70 sone i fjor. Jeg fikk det ned til 114 og "slapp unna" med 8mnd uten lapp og 9500 i bot. Jeg ville i utgangspunktet ha mistet lappen i:

134 - 140 = 20 - 24 md.

140 - 146 = 24 - 28 md.

Jeg samtykket. Jeg ble tatt på kun speedometermåling og det holdt i massevis (for politiet) ved en evt rettsak mente flere jeg snakket med, inkl advokater hos både politiet og naf.

Så det du må huske på ved et evt samtykke, er at du vil mest sannsynlig få en rabatt fordi du går med på hva du har gjort.

Om du ikke samtykker, kan og vil saken føres til retten. Der kan du enten være heldig og vinne, eller du kan tape og må, i de fleste tilfelder betale saksomkostningene selv.

140 i 80 sone er lik ca 13 mnd uten lapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

140 i 80 har jeg også vært i ... Men målingen. Var det med "police" målingsutstyr?

En ting som er veldig viktig her, noe som alt er forsent nå er at dersom det er målingsutstyr som går på distanse så sier UP lovverket at dette skal sjekkes hver dag før de tar det i bruk.

Et skjema skal fylles ut.

Er ikke dette gjort så er målingen ikke gyldig.

Du skal ikke se vekk ifra at de er dritt lei av dagligdagse rutiner og overser dette og bare fyller ut noe random når de kommer tilbake på kontoret...

I min case, så var jeg ikke klar over dette før etter jeg kom hjem og leste UP sine rettningslinjer.

Jeg nektet å skrive under på angitt hastighet og det ble rettsak. Min advokat fikk papirene sendt over... Untatt dette skjema, vi etterlyste det, da kom det.

Men som sagt, vi vet ikke om dette skjema var fylt ut før eller etter måling. Hadde jeg vist om det så hadde jeg bedt om å se disse papirene når de stoppa meg.

Enden på historien ble 18 dager pallesnekkring og 13 måneder utsettelse, ingen bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt åssen utstyr det var. det satt ihverfall fastmontert på sykkelen. Men utstyret så ut som om det var fra krigen. gammelt og slitt.(ikke at det har noe og si men) Eneste politibetjentet gjorde var og notere adressen min. tok lappen og dro. Det hele var gjort på under fem minutter. (3-4min) Er det lurt i min situasjon og ikke godta dette? og oppsøke en advokat og prøve og få redusert straffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...