Robkill Skrevet Juli 2, 2008 Skrevet Juli 2, 2008 Fant denne saken her før i dag, og det første jeg lurte på var hva slags ræl dette egentlig var. Men, etter litt tenking lurte jeg på om det virkelig funker? http://www.myhotbmw.com/bmw/Custom/All/ ... 0HP/532589
vildrin Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Hehe nei ikke vet jeg. men holder meg skeptisk til slikt. Har sett flere varianter av samme greia men har aldri hørt om folk som har testet sånt
ehrnst Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 har ikke sett en som går på strøm tidligere, bare de som skal snurre med lufta å ikke gjør noe annet enn å bremse den (les: mindre utnyttelse). Teorien er der faktisk. den skal suge mer luft og drives av strøm istedenfor av motoren. Nå sier ikke 800Cfm meg noe særlig, men det kan sikkert regnes om til en annen måling.
Rayman Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Teorien funker i realiteten, men tar du i betraktning at vifta også skal ha strøm og motoren din må avgi motorkraft for å gi denne vifta strøm så er det ikke mye du går i pluss om du går i pluss i det hele tatt. måtte vert at du hadde montert eit ekstra batteri i bilen din som ikke trekker kraft fra dynamoen. og at du kunne koble det til for å lade det når du ikke ville ha de ekstra 30 hestene som jeg egentlig tror eg er bullshit anyway.
wabby Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Som nevnt så er teorien ok, og den slår kun ut på full gass. Om den trekker 60A ved fullt pådrag og ikke ellers så kan jeg jo ikke se problemet. Men sånne superpower upgrades som dette er jeg noe skeptisk til... MEN! Nå skal det sies at jeg faktisk har lekt tanken på å ha en elektrisk kompressor over lengre tid, bare aldri sett noe som leverer nok. Ideen fikk jeg her ifra: ANBEFALES å se !
BMWDaniel Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 så litt videre på siden og fant en "performance chip" til min 535i e34 som skulle gi 43HK til.. noen som vet om dette er realistisk? hadde jo vært rått hvis det er sant. 99.99 dollar for 43HK til er billige hester isåfall hehe noen som kan evt ambefale noen chip til 535 e34? - Daniel
Rayman Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Tror den sida der e fullt av skrap 43hk med chip på en bensinmotor hørres jaffall veldig opptimistisk ut, Broderen kjøpte nettopp en chip fra usa til 325 billig vettu kjempegreier Bilen blei daugere 1sec treigere fra 0-100 og turtallsperra var ikke fløtta opp på den engang. Mye tull og lureri der ute
BMWDaniel Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 ja nemlig. synes det virker litt godt til å være sant.. men 500kr for chippen da.. er nesten vært å prøve hehe
Rayman Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 hehe, er som å høre broren min, men det va 500 svidde kroner ittepå
BMWDaniel Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 sant sant. nå har jeg faktisk vært så "dum" at jeg har bestillt chippen skal si ifra hva resultatet blir blir spennende å se om de bare tar penga og ikke sender e.l.
850i Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Om jeg kjøper 2 av disse (en til hvert filter), får jeg da + 60 hp? Vet ikke med chip fra disse, men jeg har bytta på min med noen jeg kjøpte fra Tyskland. Ca 1200 kr, skal gi økning på 37 hk og 80 nm. Inkludert fjening av fartssperra. Har ingen tall å gå ut fra, men at resonsen ble betydelig bedre fra 0 km/t er det overhodet ingen tvil om...
Diesel power Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Teorien på den der er egentlig ikke så dum den. Problemet er som noen nevner over, effekt må hentes ett sted og her iform av strøm. Dette må produseres og det er nettopp motoren som må gjøre dette. I vår verden har vi fortsatt det faktum at man har tap uansett hva energi man skal dra nytte av. Det som derimot er litt interesant her er at man kan oppgradere dynamo og montere ett dedikert forbruksbatteri, som man gjør ved montering av bilstereo. Dette KAN bety at tapet ikke blir så voldsomt, for regulator i dynamo har en del å gå på som std. Bare en tanke. Når det gjelder Chip så er det en grei test i siste motor. De tester disse powerboxene som bl.a leveres av KRC. Det må være trist lesing for de som har våget å bruke penger på dette. De leverer på langt nær så mye som de lover, og i mange tilfeller får motoren mindre effekt. Det bekrefter min mistanke rundt dette produktet, og jeg er fortsatt pro til chip tuning/optimalisering av org chip(Som f.eks Hartge gjør det). Jeg har heller ikke enda sett en eneste motor uten pustehjelp som har hentet betydelig effekt kun ved hjelp av chip(2-5hk virker som normalen der). Kan sikkert finnes, men jeg tror dette snarere er untak en regel ihvertfall.
850i Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 Når det gjelder Chip så er det en grei test i siste motor. De tester disse powerboxene som bl.a leveres av KRC. Det må være trist lesing for de som har våget å bruke penger på dette. De leverer på langt nær så mye som de lover, og i mange tilfeller får motoren mindre effekt. Det bekrefter min mistanke rundt dette produktet, og jeg er fortsatt pro til chip tuning/optimalisering av org chip(Som f.eks Hartge gjør det). Jeg har heller ikke enda sett en eneste motor uten pustehjelp som har hentet betydelig effekt kun ved hjelp av chip(2-5hk virker som normalen der). Kan sikkert finnes, men jeg tror dette snarere er untak en regel ihvertfall. Joda har lest den testen jeg også. Er jo da her snakk om nyere dieselmotorer, med ganske avansert motorstyring. Derfor det ikke nytter med en enkel chip heller, men en hel boks som skal forsøke å "overstyre" hjernen. Vel har nok BMW vært langt fremme på dette hele tiden, men like avansert motorstyring som dagens dieselbiler, var nok ikke på slutten av 80 tallet da disse var konstruert. Mulig den effekten jeg har merket, i stor grad er grunnet fjerning av V-max, da denne etter påstander jeg har fått presentert skal hemme gassrespons ganske så mye, ikke vet jeg. Det som er helt sikkert er i alle fall at det utgjorde merkbar forskjell. Placebo er heller ikke inne i bildet her for min del i alle fall
336mik Skrevet Juli 9, 2008 Skrevet Juli 9, 2008 Hvis noen kjøper,så skal jeg være behjelpelig med å få testet og dokumentert dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå