Gå til innhold

BMW Electric Super Charger - Plus 30HP?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde en e30 318is som jeg fikk chip til, trur firmaet heter superchip. jeg merka tydelig forskjell på motorn. og turtall sperra forsvant. jeg trudde først d va en placebo effekt men etter chippen klarte jeg og holde orginal 325ix helt opp til 140km/t.

• 2 weeks later...
Skrevet

jeg synes dette hadde vært artig å testa, men på en annen side vil jeg ikke bruke rundt 2.000,- på noe bortkasta! :)

Skrevet

Superchip er jo også et at de mest anerkjente merkene man får. Også blant de dyreste (3-5 lapper som regel), og er hakket før man tar steget opp til omprogrammering av eksisterende ECU.

Men husk at chipping har en annen side enn bare effektøkningen - i noen tilfeller er det beste utbyttet at man kan få flyttet turtallssperra. Det kan 500,- for en billigchip være verdt.

Skrevet

Da fikk jeg chippen jeg hadde bestilt fra usa i går. var fryktleig spent på hvordan dette skulle bli men hadde hele tiden i bakhode: "detta er vel for godt til å være sant" fikk ut styreenheten av bilen og demonterte dekslet. tok ut den gamle chippen, smack inn med den nye også monterte jeg i bilen igjen, kobla på batteriet igjen og vrei om nøkkern.

første inntrykk var: Ok den starta hvertfall:P

så synes jeg den gikk renere på tomgang.

så bare rusa jeg den til sånn 2-3000omd etterhvert, gikk fint.

neste morgen kjørte jeg til jobben og ble både posetivt og negativt overaskett. jeg føler at den gikk mye bedre fra ca 3000.5500 omd. men turtallspærra var ikke flytta, eller dvs. effekten dabbet helt av på 5500 som det også gjorde med orginal chippen så var ikke no poeng og tyne opp til 6 eller 7000omd, synes det er litt rart at ikke motorn vil lengere en 5500 har fått den opp til 6000 men det er ikke no vits siden kurva er på topp på 5500omd virker det som.

turen til jobben var morsom uansett, bare ring 3 (i oslo) kl halv 7 om morgenen var ikke så mye biler så fikk kjørt litt fort. det var nesten litt sånn 325 e30 effekt, sånn at når du drar over 3000omd så kommer motorn veldig. var sånn på min også. så effektøkningen må være fra 3000-5500omd isåfall. står på siden at turtall spærra ble flytta til 6800omd :P kan jo hende det er no "galt" med motorn min da vet ikke jeg :? må teste den litt til. skal teste 0-100 i dag. mener at bilen gjorde 0-100 på 7sek orginalt så blir spennende å se hva det er nå.

noen andre som har 535 som kan fortelle meg hvor langt på turtall deres motor går før det ikke er mere effekt?

Mvh Daniel

Skrevet

Jeg syns nå min dro helt jevnt og fullstendig uproblematisk helt fra 3000rpm til sperra. Forskjellen med en M30B35 kontra f.eks. en M20/M50 er at du aldri får det "kicket" ved 3500-4500rpm som småsekserne har. M30B35en drar jevnt i hele registeret. Hvis din slutter av, så kan en jo lure på om noe er galt. Tror original sperre er på 6250 eller noe sånt.

Skrevet

ja, hadde e30 325 før denne så merka at det var et mye større kick på 3000 en hva det er på m30b35'n men med chippen føler jeg fikk et lite kick på 3000 også dro det jevnt men mere en orginal chip opp til 5500. hadde jo vært fint om den dro lengere enn 5500, må prøve litt til å se. hvis ikke må gruble litt.

noen som har noen forslag til hva det kan være?

har hatt litt problemer med å få justert mengdemålern faktisk, kan jo hende den begynner å synge på siste værs...? skal ta avgasstest på den denne uka og se hva den ligger på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...