Bombtrack Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Hei Hva slags lufttrykk bør man ha på: 235/35-19" og 265/30-19 Noen som har prøvd ut litt? Har problem med at dekkene bak blir utrolig raskt slitt på innersiden... Kjører på 40 i trykk nå..bør jeg kjøre på ennå høyere trykk for å unngå dette?
Deep Dish Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Jeg kjører med 2.8 bar (Vet ikke hva det er i psi) rundt på mine 235/35-19" Og da er det ingen ujevn slitasje...
Strnd Skrevet Juli 3, 2008 Skrevet Juli 3, 2008 Hvis dekkene blir slitt bare på innsiden kan det vel tyde på at du trenger en hjulstillingskontroll
Bombtrack Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Skrevet Juli 3, 2008 Jeg kjører med 2.8 bar (Vet ikke hva det er i psi) rundt på mine 235/35-19" Og da er det ingen ujevn slitasje... Det er det samme som jeg kjører med nå, ca. 40. Hvis dekkene blir slitt bare på innsiden kan det vel tyde på at du trenger en hjulstillingskontroll Har tatt 4hjulskontroll for ikke så lenge siden, da den ble senket. Så det skal ikke være noe galt der.. Noen som kjører på større trykk? Står max 50 på dekka..
tmice Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Vi som selger felger å dekk, anbefaler 25% over det som står. Da tåler felgene mer "juling" også! Å da blir du kanskje kvitt slitasjen på innersiden. Hadde problemer med min E39 også, men det var pga spacere.. tok de av og vips så var det jevn slitasje...
E30 ex Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Med så breie dekk/felg og senk, så blir det vel mere slitasje på inner uansett!
R Andersen Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Med så breie dekk/felg og senk, så blir det vel mere slitasje på inner uansett! Det har lett for å bli slik på BMW ja.. Jeg brukte også 40psi på min gamle E46 med samme dekkdimensjon. Det fungerte greit på min bil.
Rayb Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Jeg har samme dim. på mine dekk montert på en E46 330XI, og lurer litt på dette selv. Men har så langt kjørt med 30bak og 28forran, ser ut til å fungere bra det...
-Vegard- Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 har akkuratt kjøpt felger og dekk i samme dim til min e39. Ble da anbefalt å kjøre på 40 hele veien.
tuned Skrevet Juli 4, 2008 Skrevet Juli 4, 2008 Jeg har samme dim. på mine dekk montert på en E46 330XI, og lurer litt på dette selv.Men har så langt kjørt med 30bak og 28forran, ser ut til å fungere bra det... på e46 med 235/35-19 foran og 265/30-19bak oppgir iallefall autodata et anbefalt dekk trykk på disse dimisjonene til m3csl som sikkert også vil bli ganske så riktig på din bil. husker ikke hvor mye det er men kan slå det opp til uka om ingen kan det sånn på sparket heller;) jeg bruker det på min bil og det fungerer iallefall ganske greit. på e39 så er det vel best å øke trykket noen psi for å kompansere litt ekstra vekt
Søreng Skrevet Juli 5, 2008 Skrevet Juli 5, 2008 Jeg kjører selv 44psi (ca 3,0 bar) forran og 46psi (ca 3,2 bar) bak på mine 19". Dette fungerer utmerket på mine og har ingenting å si på slitasjen. (Min er ikke senket ennå) På lavprofil dekk (under 50 profil) så kan du kjøre mye trykk i uten at det ødelegger slitasjen noe. Jeg pleier å kjøre ca 40 psi på alt under 50 profil og ca 44 under 35 profil når jeg lager til felgsett på jobben. Om dekket sliter kun på innersiden har dette med hjulstillingen din å gjøre, ikke luftrykket. Da ville det enten ha slitt både på utsiden og innsiden eller kun i midten ved feil trykk. Men bmw er jo kjent for å slite på innsiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå