bmw_roadkill Skrevet Juli 5, 2008 Share Skrevet Juli 5, 2008 noen som har peil på om ossen jeg resetter service intervallen på en 2000 e46 cup ,m52.. og i samma slengen stiller klokka? hehe står på tysk i boka så kjønte ikke et pøkk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Deep Dish Skrevet Juli 6, 2008 Share Skrevet Juli 6, 2008 Slik gjør du det selv: Resetledningen består av: 30cm ledning på 1,5mm2 eller liknende. Ikke bruk for tynn ledning 1 Klo som kan feste seg på karosserideler 1 Kobberspiker eller liknende på ca. 3mm diameter og 2cm lang Etter at denne ledningsgreia er lagd er du egentlig klar. Spissen som er på 3mm diameter skal plugges i Pin nummer 7 i Data Connectoren og Klo'en på jord/karosseri. For BMW med 15 Pins Data Connector: Plugg på Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i Data Connectoren. Sett tenningen på posisjon 2(på den posisjonen hvor motoren ikke starter, men alt det elektriske er på) Hold denne posisjonen i 3 sekunder for å resette olje intervallet Eller hold denne posisjonen i 12 sekunder for service intervallet. Du må sitte inni bilen å se på at service lampene resetter seg for du må sette tenningen på posisjon 0 etter at hver enkelt har resettet seg. Du må sette tenningen på posisjon 0 etter hver enkelt intervallreset ellers vil intervallene komme feil i fremtiden. Vær mest mulig presis med å sette tenningen på posisjon 0 etter at du har sett at intervallet har resettet seg. Her er tidene: 3 sekunder for Oljeintervallet 12 sekunder for Serviceintervallet For BMW med 20 Pins Data Connector: Her resettes intervallet når du fjerner spissen fra Pin 7 i Data Connectoren. Så her må du inn og ut med spissen etter gitt tid for å resette intervallene. Du setter tenningen på posisjon 2 og så setter du Klo'en på Jord/Karosseri og spissen i Pin 7 i f.eks 3-4 sek for oljeintervallet og så tar du den ut. Så setter du tenningen på posisjon 0 igjen. Hvis du vil ta serviceintervallet så kan du gjøre det etterpå. Men ha allti tenningen på posisjon 0 mellom hver. På BMW'er med 20 Pins Data Connector er det ikke så farlig om du ikke er helt presis på sekundet. Her er tidene: 3-4(3,25) sekunder for Oljeintervallet 11 sekunder for Serviceintervallet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 er det snakk om den boksen som er "inni"bak" hanskerommet på høre side? der ligger det en boks me pc tilkobling. . ,takker for svar:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 6, 2008 Share Skrevet Juli 6, 2008 Nei det er det ikke! Hvis du har en E46 produsert før 9 mnd. i 2001 ligger denne kontakten i motorrommet på bilen din. Har du en E46 produsert etter 9 mnd. i 2001 er denne kontakten inne i bilen, ca. rett over/oppunder clutchpedalen din. Dette er IKKE vondt ment, men har du noen som helst erfaring med elektonikk i bil? For hvis metoden som Deep Dish beskriver gjøres feil kan det være skadelig for øvrig elektonikk på bilen din...! Jeg anbefaler alle å anskaffe seg en service indikator resetter, carsoft 6.5 programmet, eller rett og slett kjøre innom et verksted som har slikt utstyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 Nei det er det ikke!Hvis du har en E46 produsert før 9 mnd. i 2001 ligger denne kontakten i motorrommet på bilen din. Har du en E46 produsert etter 9 mnd. i 2001 er denne kontakten inne i bilen, ca. rett over/oppunder clutchpedalen din. Dette er IKKE vondt ment, men har du noen som helst erfaring med elektonikk i bil? For hvis metoden som Deep Dish beskriver gjøres feil kan det være skadelig for øvrig elektonikk på bilen din...! Jeg anbefaler alle å anskaffe seg en service indikator resetter, carsoft 6.5 programmet, eller rett og slett kjøre innom et verksted som har slikt utstyr. har skrudd mye bil ,med og uten motor bytte- + mange båtmotorer. så er ike grønn på verken elektro eller motor.. men som sagt dette er min første bmw.. et sted må jeg begynne.. men som du sier at gjøres det feil på elektronikken kan det skje ting:) vilken boks er det som ligger bak høyre hanskerom da? et bmw verksted nullstiller vel service intervallen gratis?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 6, 2008 Share Skrevet Juli 6, 2008 Så vidt jeg vet ligger det ikke noen boks med kontakter i hanskerommet...!? Kan du ta et bilde av den? Men de fleste bmw verksteder tar sikkert ikke noe for å resette service indikatoren, kanskje noen hundrelapper...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 Så vidt jeg vet ligger det ikke noen boks med kontakter i hanskerommet...!?Kan du ta et bilde av den? Men de fleste bmw verksteder tar sikkert ikke noe for å resette service indikatoren, kanskje noen hundrelapper...? den boksen jeg så , ligger ikke inni hanskerommet! ,men når jeg sku dra en audio kabel fra cdspiller til bagasjen bak, så demonterte jeg ut hele hanske rommet for å gjemme audio kablen. for i heltatt å få den opp til cd spillern.. og bak hanskerommet så lå det en boks med en kontakt som lingner kontakten til en pc skjerm (VGA) hvis det sier deg no.. skulle gjerne tatt bilder av den men da må jeg demontere alt igjen .. så det står jeg over.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayb Skrevet Juli 6, 2008 Share Skrevet Juli 6, 2008 Ok, er sikkert en boks som ligger klar til tv-sjermen/ryggekamera eller noe, uansett så er det ikke den. Men tilbake til saken... GS bildeler og koed har slike enkle og billige diagnoseverktøy, skal du ha litt mer "avanserte" greier anbefaler jeg Carsoft 6.5 og kabler fra one-stop-factory. Jeg har skrevet en gjennomgang/forklaring av Carsoft 6.5 her: (ca. midt ned på siden) http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=80244&postdays=0&postorder=asc&highlight=carsoft&start=30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_roadkill Skrevet Juli 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2008 ok . takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå