RobertN Skrevet Juli 6, 2008 Skrevet Juli 6, 2008 Jeg byttet akkurat dempere pa 320n min, da jeg var igang igjen merket jeg en dunkelyd fra venstre siden bak, men na kommer det jeg ikke skjonner jeg jekka opp bilen og lot den ga i andre gir med hjula fritt hengende, da var det ikke tegn til lyd i det hele tatt. Men sa fort den far belastning pa seg sa kommer den igjen. Har en annen ting jeg la merke til er at den er ikke der hele tida, den kan virke som at den kommer hvis jeg drar den bra opp i fart og slipper gassen for og bremse pa giret da er den ille. Tenkte kansje det var handbrekket men det er ingen forskjell om jeg drar i brekket nar lyden kommer. Er en lyd som kommer ganske jevnt, lissom dunk,dunk,dunk en 3,4 ganger med par sekunder i mellom sa slutter det igjen. Alle rad tas imot med stor takk da jeg skal ha bilen pa bukk i morgen og sjekke litt. Ps, nei jeg har ikke norsk tastatur..
Dr_S Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Byttet du tårnlagrene? Sjekk også tilstand på bærearmsforingene bak, om de er sprukne f.eks.
buskmann Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Kan det være et dyr som har søkt tilhold i motorrommet? Mange dyr liker å krype opp i motorrommet for å nyte ettervarmen. En revehale som ligger inntil viftereima kan i unormale lyder (dunk-dunk):
RobertN Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Skrevet Juli 7, 2008 Byttet du tårnlagrene? Sjekk også tilstand på bærearmsforingene bak, om de er sprukne f.eks. Byttet ikke tårnlagre nei, bare kjente såvidt etter at de ikke var steinharde
jensemann23 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 jeg har en teori. Øverst på demperen, oppunder tårnlagrene, sitter det en skål. Jeg satte disse skålene på feil vei på min, og da kom akkurat denne lyden. Skålene skal monteres med den buede siden ned, ikke opp. (altså som en skål opp-ned, slik at de ikke "holder vannet" hvis du skjønner. Har du sjekket det?
RobertN Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Skrevet Juli 7, 2008 jeg har en teori. Øverst på demperen, oppunder tårnlagrene, sitter det en skål. Jeg satte disse skålene på feil vei på min, og da kom akkurat denne lyden. Skålene skal monteres med den buede siden ned, ikke opp. (altså som en skål opp-ned, slik at de ikke "holder vannet" hvis du skjønner. Har du sjekket det? Det hores ut som en god ide, har ikke sjekket opp disse annet enn at jeg vet hvem sk[ler du mener sa kan godt hende jeg har satt disse feil vei Takk for tipset skal sjekke det opp i morra
Mexos Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 Buskmann: Det der virket som en desperat unnskyldning for kun å poste det bildet der RobertN: har samme problem selv etter jeg byttet dempere og fjærer(Og bakstilling!) Må få skjekket skålene mine jeg og, men mener jeg plasserte de riktig vei. Skal gi lyd fra meg etter feilsøking om hva som er feilen hos meg.
jensemann23 Skrevet Juli 7, 2008 Skrevet Juli 7, 2008 skålene skal liksom passe til støtdemperputa(den gummigreia som sitter på demperstanga. Det kan se rart ut, men de skal altså stå med krommingen nedover:)
RobertN Skrevet Juli 7, 2008 Forfatter Skrevet Juli 7, 2008 Buskmann: Det der virket som en desperat unnskyldning for kun å poste det bildet der RobertN: har samme problem selv etter jeg byttet dempere og fjærer(Og bakstilling!) Må få skjekket skålene mine jeg og, men mener jeg plasserte de riktig vei. Skal gi lyd fra meg etter feilsøking om hva som er feilen hos meg. Det er bra Mexos, som sagt skal sjekke disse selv ogsa sa sier jeg ifra om det var det som var feil.
kje Skrevet Juli 8, 2008 Skrevet Juli 8, 2008 Du kan evt også sjekke avstanden fra eksosen til traversen/bærearmene bak... Etter senk fikk æ problemer med dunking ved gasspådrag og på humpete veier. Strammet opp eksosen bak og bøyde den litt, så var problemet borte
RobertN Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Skrevet Juli 9, 2008 Da har jeg sjekket alt som var foresl[tt men det var ingen av de som lager problemet. Det jeg lurer p[ er om det kan v're en foring eller noe s[nt som for[saker lyden?
RobertN Skrevet Juli 9, 2008 Forfatter Skrevet Juli 9, 2008 Mexos: hvordan gikk det hos deg forresten? Jeg stakk pa huggern i dag og henta meg en komplett baerearm med lager og foringer og alt, bytta den ut med den som sto pa bilen. Og ja, dunkingen er borte! jippi Men hva var problemet med den gamle? Jeg aner ikke foringene er kansje litt svake men lageret var like fint. Jaja samme faen kosta meg 500kr for armen hos huggern
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå