stianhf Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 Som topic sier, så går motoren varm ved tomgang. Har nettopp byttet motor grunnet havari i den forrige M20B25 maskinen. Nå har jeg en 1990 modell M20B25 motor som går helt fint ved normal kjøring, ligger da på ca 88 grader. Men dersom jeg stopper og lar bilen gå på tomgang, stiger temperaturen gradvis.. ikke helt til rødsonen, men til ca 75% av skalaen på måleren i dash. Har byttet vannpumpen, men resultatet er fortsatt det samme. Bilen er en 1988 520iA ombygget til 525i av en tidligere eier, som tydeligvis ikke har hatt helt peiling på hva han driver med siden han har kuttet masse ledninger, f.eks strømmen til de oppvarmede spylerdysene på panseret og slangene til lyktespylerene, noe jeg oppdaget når jeg byttet motor nå pga havari. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 Åpne panseret ditt og gå forann og prøv og snurre på fifta di med hånda (motor av) snurrer den lett er viskosa gåen og den kjøler ikke.. standard problem på bmw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 vifta tilogmed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toomas Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 samma problem med min. ble varm ved kø kjøring. jeg kasta ut hele driten og monterte en elektrisk vifte med bryter inne i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 samma problem med min. ble varm ved kø kjøring. jeg kasta ut hele driten og monterte en elektrisk vifte med bryter inne i bilen D.I.Y http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8924 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet Juli 8, 2008 Share Skrevet Juli 8, 2008 samma problem med min. ble varm ved kø kjøring. jeg kasta ut hele driten og monterte en elektrisk vifte med bryter inne i bilen Leste gjennom tråden til "Gunnar". Jeg ville definitivt tenkt mæ om to ganger før æ hadde sikra en 2,5mm2 kabel med 40-60A. En slik kabel bør ikke sikres med mer enn 20A (helst 16A)... Dette fordi at kabelen rett og slett kan begynne og brenne ved en feil ved vifta; noe som holder den igjen og gjør at den trekker mer strøm for å holde riktig tempo. Varmgang kan være årsaken til problemet du hadde på ferja (røket sikring)... Finn ut hva viften trekker ved normal drift og sikre den deretter. Benytt heller en "treg" sikring som tåler store belastninger ved oppstart. Skift kablene til større mm2 om viften trekker over 16A (til nød 20A). Dette er ikke ment som kritikk Det er en god løsning å bygge om til elektrisk vifte og opplegget er ellers bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stianhf Skrevet Juli 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2008 Takker for tips til elektrisk vifte. Er det noen som vet hvilke biler jeg kan ta vifte fra? Er jo 1000-vis forskjellige vifter å finne hos huggeriene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå