Gå til innhold

Sliter med litt mer tekniske spørsmål på engelsk om M50motor

camxer
 Share

Anbefalte innlegg

Skal skaffe meg et custom megasquirt II PCB v3.57 og i den forbindelsen har jeg fått en del spørsmål som må besvares. Har klart de fleste utenom disse tre spørsmålene.

Jeg vet at dette er mye hjelp å spør om og er egentlig ute etter litt veiledning. Hvis noen kan fortelle meg hvor jeg skal lete, så ville jeg ha vært takknemlig:)

Dette gjelder altså en 1992 M50B20 non vanos motor

4. What type of ignition system does your car run- where is the crank angle sensor (CAS) or distributor trigger wheel and what type is it (Optical/LED Sensor? Hall Sensor? VR Sensor?)

Svar: aner ikke, siemens, CAS?

5. How many teeth/windows/slots and what orientation does the CAS, crank trigger, and/or distributor wheel have? (any missing? all evenly spaced?)

Svar: aner ikke

6. Is there a distributor? Single/Multiple Coils? Coil on Plug?

Svar:Multiple coils (6) coil on plug?

7. Does this engine have a fast idle valve (IAC)? If so, how many wires are connected to it? Do you know if it is an on/off, pulse width modulated, thermal, or stepper type?

Svar: aner ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5: du har any missing, og det ser du om du gidder bøye deg og titte på svingningsdemper.

Tror det er 52 tenner med 2 uten på demper.

Men det kan jeg sjekke.

6: du har 1 coil pr plug.

7: er ikke fast Idle valv, ecu får beskjed om temp og sender via ECu, med hjelp av kullfilterventil beskjed om fetere mating osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

J. Hofstad har hjulpet meg veldig mye og jeg er veldig takknemlig for at han gjor det selv om han har det travelt.

Er det noen her på forumet som kan hjelpe meg med dette spørsmålet:

Do you know if the camshaft position sensor is also a variable reluctor, or if it's Hall effect?

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke tomgangsregulatoren på bilen din med MS, jeg gjør det.. litt vanskelig å få den til å fungere bra med en gang.. men men :wink:

Syns og huske at jeg hadde VR-sensor på kammen min. men skal sjekke det opp litt mer nøye. Men jeg hadde bosh system orginalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er nok hvis du kunne fortelle meg hvordan jeg kan finne det ut hehe. Kan jo prøve å ringe bavaria imorgen og spør de selv om jeg mener jeg har lest en plass at det er VR sensor på cam, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg har VR sensor på cam, men jeg trodde at jeg hadde ikke IAC? Noen andre som kan bekrefte/avkrefte dette? Stoler litt på J. Hofstad her...

Edit:

Bimmerlars, du har sikkert M50B20TU (vanos) motoren som har visst hall giver, men det er ikke tilfellet med M50B20 non vanos.

Er tomgangsregulator = IAC? Den blir ikke nevnt i bentleymanualen og jeg har heller ikke sett den på realoem sine diagrammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...