Gjest Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Gromme saker! Usikker på om jeg skal bruke bilen i vinter.. Da må jeg isåfall kjøpe felger og vinterdekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Disse M5'ene er skikkelig flotte, og E39 er en flott bil, jeg vuderte selv å kjøpe en slik for et par måneder siden, men ble litt skremt av priser på 500+ for 99/00 modeller. Så på det som en bil det kunne være litt vanskelig å bli kvitt, et taps prosjekt på en måte, men om du ga bare 350k for den så skjønner jeg godt at du gjorde det. De som snakker om a biler med høyt forbruk og skal vi kalle det lav miljøprofil vil bli upopulære og vanskelig å selge i framtiden så tror jeg faktisk M bilene blir utelatt den gruppen. Jeg vil tippe f.eks 330i/530i vil havne der, men en M bil har en begrenset kjøpergruppe som vet hva de vil ha. Er man i markedet for en M bil så spiller forbruk og Co2 forsvinnnde lite, det er først og fremst pris, farge og utstyr som betyr noe. Når det er sakt så synes jeg ikke 1,1l på mila på blandet kjøreing er så ille på en S54B32. er jo ikke så mye mer enn det en vanlig BMW med 6'er bruker.... men dette er mye mer morro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Nilsen Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Grom bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Nå har jeg selv erfaring med at denne bilen kan bruke under 0.9 på mila, så at den sluker så enormt med bensin vil jeg ikke påstå.. Dette kommer selvfølgelig ann på hvor åpent gasspjeldet er, men slik er det jo med alt! (syns ikke forbruket på relativt hard kjøring var for gale heller) Fargekombinasjonen på denne bilen er helt i toppen, litt oppigjenfarging av framseta, og alt er perfekt! Ville heller ha kjøpt en mørk grå med brunt interiør enn en kjedelig helsvart bil, som mange andre drømmer om.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egil s Skrevet September 12, 2008 Share Skrevet September 12, 2008 Nå har jeg selv erfaring med at denne bilen kan bruke under 0.9 på mila, så at den sluker så enormt med bensin vil jeg ikke påstå.. Dette kommer selvfølgelig ann på hvor åpent gasspjeldet er, men slik er det jo med alt! (syns ikke forbruket på relativt hard kjøring var for gale heller) Skal nok klare å kjøre M3'en under literen jeg også, men nå har jeg hatt bilen i 2 uker bare så gasspjeldet er nok litt mer åpent enn det som blir normen. Har vært noen kompiser som har gispet etter luft i passasjersetet de siste ukene, før de har brutt utav seg noen gloser som nok ikke egner seg på trykk. Når kjøremønstret stabiliserer seg vil jeg nok se redusert forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 19, 2008 Share Skrevet September 19, 2008 Dette er en fantastisk bil, og jeg tror det ikke blir salg med det første.. Bare den X5`en kunne forsvinne så hadde det ikke vært noe problem. Skal uansett ha bilen inn på service nå for å skifte casterstagforing. Er det vansklig å gjøre selv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 Da har jeg bestilt nye Vinterfelger til kjerra, regner med de er på plass her i morra: 18" M5 Replica med BMW emblem;) Bestilte uten dekk, siden det var best slik.. har noe dekk på gang i nærområdet her, men er usikker på dimensjon. Er det lov med 225/18/40? Blir kanskje litt for lite for M5... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MPowered Skrevet September 24, 2008 Share Skrevet September 24, 2008 jeg kjørte med piggfritt 225 på min m3, fungerte helt topp. regner med også disse bilene har diffbremsa bak? Min hadde ikke problemer med å komme seg frem noen plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Tror det ja.. men jeg må sikkert ha 235/40/18.. æsj.. store dekk på vinteren..hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Har slitt en del med olje i motorrommet i det siste.. Begynte å lure på om det var noe alvorlig galt med motoren. Det viste seg at pakninga på oljelokket til påfyllinga hadde sprukket:p Hadde ikke taklet å bytte motor på denne..hehe:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Tror det ja.. men jeg må sikkert ha 235/40/18.. æsj.. store dekk på vinteren..hehe.. E39 M5 hadde 17" vinterdekk originalt, så du må på ingen måte ha 18" vinterdekk. Utrolig fin bil du har forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 Tror det var mest bredda han tenkte på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet September 25, 2008 Share Skrevet September 25, 2008 ok.. det kan tenkes... Det bør undersøkes hos en BMW forhandler. Jeg er rimelig sikker på at 17" var originalt på vinterdekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 26, 2008 Share Skrevet September 26, 2008 Japp.. Stemmer det, men har 18" felger liggende.. så jeg trenger dekk.. Det blir nok 235/40/18:) Blir nok ikke brukt så mye i vinter, har jo X5`en til vinterbil. Er det krise kan jeg bruke Audaen med TurboQuattro:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
doffa Skrevet September 26, 2008 Share Skrevet September 26, 2008 ok.. det kan tenkes... Det bør undersøkes hos en BMW forhandler. Jeg er rimelig sikker på at 17" var originalt på vinterdekk. M5 e39 var levert org med 18" dekk. skal m5 ha 17 er det spesial felg til x antal tusen for stk, jeg har 245.40 18 på vinter hjula på min M5 E39, kommer seg fram over alt takket være sperre og antiskrens og anti spinn, sjefs bil på vintern. har foressten fått meg effekt annlegg på min om du vil komme å høre og se stig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå