Gå til innhold

M3 3.0 motorstyring

glennern86
 Share

Anbefalte innlegg

Hvis ikke du får det til så har jeg et par slike til salgs uten EWS.. Skal ha 2000+ frakt for en..

Tror du skal jobbe litt med å komme rundt EWSen.

Har bestilt en brukt DME til, er ikke sikker på hvem år denne er ifra. Men hvis den ikke passer, så skal jeg si ifra så du kan sende meg en :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp.. Jeg har to stk liggende som jeg ikke har bruk for siden jeg har konvertert til datasprut.

Hvor bestiller du disse ifra?

Litt OT, men hvorfor skiftet du til datasprut, hvilke valgte du og hva havnet effekten på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har S50B30 i E30M3 bare så det er sakt..

Hovedsaken er forde man står mye friere til å små trimme når man har datasprut. En annen grunn er at jeg har carbonboks og da passer LMM dårlig siden det egentlig ikke er plass til den.

Jeg kommer til å bytte kammer og dyser ettervært og da kan man optimalisere datasprutet 110% etter kammer og dyser. Også kan man fjerne lamda følerene.(et par ting mindre som kan bli ødelagt)

Min motor er helt original, jeg har kun carbonboks og fjernet kat også har jeg 2x2,5" eksos med X rør.

Motoren bremset 302Hk med 6500omdr, men da klarer ikke dysene å gi mere bensin så jeg satte sperren på 7500. Kjører dysene på 108% får og klare å mate så mye effekt. 327Nm med 6100 omdr. Skal bytte dyser og da tippet de 310hk. Får vel litt til med kvassere kammer og nytt grenerør. Det originale grenerøret er møkk.

Jeg kjøpte Motec M600 sprut.. Koster litt, men så er det kvalitet også. Styrer vanos også med sprutet. M600 koster 23000+ moms tror jeg det var. Fordelen med Motec er at man kan bruke det originale ledningsnette og følere på motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...