Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Us-blink er fett!! Hadde dette på min e36coupe 8)

14_-741675981.jpg

Skrevet

Pass på at dette kan skape farlige situasjoner i trafikken, f.eks du kjører på en forkjørsvei og kommer til ett kryss hvor en bil skal ut, så er det veldig lett å tro at du blinker inn for å svinge av og ikke fortsette rett fram... Som regel når man skal ut på en vei, så kaster man bare ett blikk på kryssende biler, og når man da ser blinklyset lyser så ville iallefall jeg (og tviler på at andre studerer at blinklyset faktisk blinker) ha trudd at du skal svinge inn...

Skrevet

hvis man kommer med et på hver side og ingenting bak blinker og man fortsatt tror man skal inn, bør man se over teoriprøven en gang til !

Skrevet
hvis man kommer med et på hver side og ingenting bak blinker og man fortsatt tror man skal inn, bør man se over teoriprøven en gang til !

Joda, det kan så være, men uansett så kjører personen som har blinklysene på hele tiden (US-style) med en bil som er ulovlig (2-er feil på EU-kontroll).

Hvis jeg skulle tippe, så vil jeg tro at hvis det skjer en kollisjon pga dette, så blir det delt skyld fra forsikringsselskapene. Personen som kommer ut fra sideveien burde ha lagt merke til at blinklysene ikke BLINKET, men føreren av bilen som hadde ulovlige blinklys burde ikke kjørt med dette heller.

Hva hvis dette er i en 60-sone og kanskje noen blir skadet for resten av livet? Lykke til..! (for å sette det på spissen)

Skrevet

Hvis du kommer kjørende i ett T-kryss og skal inn på forkjørsveien, så er det ikke sikkert du ser begge blinklysene forann på bilen som kommer da det gjerne blir litt vinkel når du kommer kjørende.!! Og hvis du står å venter i alle kryss for å sjekke om blinklysene bak binker på alle bilene som passerer deg, ja så tror jeg du bør ta både teori og kjøretimer på nytt.!!

Skrevet

Nei den passer desverre ikke helt, har gjort det samme på min og sammen med angel eyes ser det kult ut i mørket, men du kan få preset en 5/21 pære in i den originale holderen men blir lett litt dårlig kontakt da. men litt klæbe fiks fra whurt ordner det lett.

Skrevet

Altså, hva med lastebiler med oransje markeringslys som er lavt da, kjører du og kræsjer i de også du da ? Omtrent alle vet at et blinklys, vel... skal BLINKE, ikke lyse konstant.

Skrevet

jaja. jeg gir egentlig litt faen i hva som blir sakt angående disse lysa. på grunn av at sånne lys blir levert orginalt på en volvo. mange av modelene dems har vell dette i fronten(på sidene) på bilen... så skal ikke være så mye forskjell der.. de lyser også konstant hele tiden men sterkere når det skal blinkes..

en bil sjåfør burde avvente en situasjon og se om blinkerne blinker i det heletatt for den tar avgjørlsen. kan ikke ta en avgjørelse basert på at det lyste hele tiden. enten blinker det vanlig eller enda fortere.(vis andre pærer har gått eks)

da burde ikke personen hatt lappen i såfall..

Skrevet
AM?

hehe..eventuelt US. Har rettet det nå.

Kjørte med slike lys på min bil i over ett år, uten at det oppstod noen farlige situasjoner. Dette var ved daglig kjøring i Tromsø. Med 5w slik som jeg hadde lyser det svært svakt i dagslys, men vises selvfølgelig godt i mørket. Var likevel null problem og se når jeg brukte blinkelysene som lyste opp lyktene betydelig bedre enn de små 5wèrne gjorde.

Og det er som nevnt her flere nyere biler som har like gule "markeringslys" i frontlyktene. Blant e60 som har 3-4 dioder i hver frontlykt. Volvo V70 som politiet (!) selv bruker har også dette. Så at dette er så veldig trafikk farlig kjøper jeg ikke. Ikke så lenge det er tydelig forskjell på markering og blinkelysene.

Sjåfører som ikke ser lenge nok på biler i trafikken til og få med seg om de blinker eller ikke, kommer uansett til og smelle før eller senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...