Gå til innhold

hvordan stille tilbake km etter speedo-bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

bytta speedometer nå, mitt originale hade gått 220.000 mens det "nye" har gått 260.000. Hvordan stiller jeg tilbake det? Har Carsoft og kabler, men vet ikke hvordan man går frem. Fant ikke noen funksjon på det i carsoft.

Skrevet

Uansett, så hører dette her hjemme under kategorien:

"Hei, jeg vil gjøre noe som egentlig tyver/banditter også vil lære"

F.eks. "hvordan dirker jeg opp døren? jeg er låst ute."

Slikt info er ikke smart å legge ut åpent på et fora. Hva ville -DU- ha sagt om du kjøpte en bil som hadde gått 100 000km mer enn hva selgeren sa?

Skrevet
Uansett, så hører dette her hjemme under kategorien:

"Hei, jeg vil gjøre noe som egentlig tyver/banditter også vil lære"

F.eks. "hvordan dirker jeg opp døren? jeg er låst ute."

Slikt info er ikke smart å legge ut åpent på et fora. Hva ville -DU- ha sagt om du kjøpte en bil som hadde gått 100 000km mer enn hva selgeren sa?

Kan mene hva du vil.

Jeg er interessert i slike ting, og JEG ville aldri forandret Km på bil uten å stemple og notere det i boka...

Og dirke osv har jeg lagt ut tidligere.

Mulig det er dumt, men det er tilgjengelig info.

Skrevet

jeg vil bare gjøre km rett. Men om det er 40.000 mer så er det egentlig ikke så nøye. Men f.eks om det skjer noe og forsikringsselskapet sjekker km så sliter jeg jo da,,...

Skrevet

Mye forespørsler på å justere KM, og om folk mener jeg er kjeltring får jeg gjøre det utenom forumet...

Mener jeg er dritseriøs osv.

Er en tjeneste i tilfelle og jeg gjør det etter boka.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvis du justerer km med utstyr du får kjøpt på nettet o.l. så fjerner du bare det "øverste" laget, det du ser visuelt.

Lengre ned i databoksen ligger det gamle lagret uansett, så drar man til en forhandler f.eks BMW, så kan de lese ut den gamle km stand.

Så å bruke et slikt instrument er for meg totalt unødvendig siden man kan få skrevet ned og dokumentert alt er det bare å la det stå som det er :)

Good Luck :)

Skrevet

på en annen side. kan du dra innom BMW med "bevis" på byttet speedo og få de til å programmere om?

Skrevet

Ja det kan du, men de kan bare nullstille det tror jeg, tror ikke de kan skrive inn et bestemt antall km.

Da er det bedre å få de til å gi deg et stempel der de signerer på at du har skiftet dette, ta kontakt med BMW for du bytter så de vet om dette.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...