Jesse Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2008 Hehe ja er sant det. Pdd ligger det ikke noen ute, verken på finn eller autodb. Så prisen der koster litt, hehe. Men nå må vi ikke spore helt av her Kan diskutere 850 i tråden min i bilder/showoff =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 vel, jeg ga 105 for min i fjor sommer. og jeg tror ikke den er verdt noe mindre nå. ihvertfall ikke med man. kasse. fader den blei dyr. men den er ikke 100% enda. har ei eske med foringer og stag som skal byttes når jeg kommer hjem, samt et glassfiberpanser og bakluke som må lakkeres og monteres. vurderer litt å demontere fangere, panser, koffertlokk osv. og hellakkere hele greia. men den bilen din, er det automatgir på den eller? kanskje du kunne sendt en pm med ønsket mellomlegg om bytting skulle vært aktuelt for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2008 Ja det er automat gir. Det er noe fix som må til. Som nevnt i annonsen er det en 90 Mod som har gått 226.000 +/- Det er en veldig spesiell historie på bilen. Forrige eier hadde en sølvfarget Bmw 850 som han hadde hatt en god stund. Det kortsluttet en ledning i dashen og dashen brant opp. Etter dette var bilen ubrukelig da det var MYE jobb for og få byttet dette. Motor, gir og forstilling ble derfor byttet om til denne bilen som er import fra tyskland. Det er gjort et karrosseri bytte som selvfølgelig er godkjent og gjort av godkjent verksted! Det følger med masse papirer og godkjenninger angående dette. Begynner og liste opp de "drastiske" - Lambdasondene må visst skiftes, skal ut til TK bil for og få de til og titte på det. - 2 Foringer i forstillingen må skiftes da det er slakk i forstillinge, merkes kun ved KRAFTIG nedbremsing. - A/C fungerer ikke da den visstnok skal være tom for gass og trengte service eller hva de sa på TK sist den var der. Bilen fjusker litt, dette skulle visst komme av lambdasondene som da skal ordnes før et eventuelt salg. - Speedometeret fungerer ikke etter bakakselen ble byttet i mai, var visst enten ledningsbrudd eller sensoren som hadde gått. Det er koblet opp digital gps speedometer som sitter på dashen som er i samme farge som interiøret og som ser nesten orginalt ut nå så lenge. Smått: -Igår sluttet takluke, vinduer og kjørecomputer og virke. Dette skal skjekkes opp da det klikker i rele'et og skjer ikke mer. - Liten skade på ca 2 x 3 cm på døren, småriper med liten bulk i. Noen løse deksler som jeg skal få se og stramme. Og så til det gode: Bilen har jo det meste av utstyr, vet ikke helt hvor mye kjennskap du har til disse bilene. Det er blandt annet og nevne elektrisk rullegardin bak. El stoler. 4 el vinduer, ja bakvinduene går ned på 850. Er servicehefte på bilen som ikke er helt komplett, men virker som det stemmer veldig bra. Har byttet girkasse i bilen etter førstegir i den gamle var slitt, og til slutt røk cluchen på den. Skulle visst være i meget god stand og overhalt for noen år siden. Bilen er jo i daglig bruk, og er EKSTREM deilig og kjøre, virkelig som en drøm. Er veldig mye mer og skrive, men det er standard 850 detaljer. Har ikke hatt mye tid og gjøre så mye på bilen da meste av tiden har gått til girkassebytte på bilen. Ellers er jo bilen veldig pen! og vekker ekstremt mye oppmerksomhet, og mange bilinteresserte som spør om bilen etc. Kan kalle denne typen BMW for entusiast bil. Har selv vært min personlige drømmebil siden jeg så den for første gang i 1994. Om det skulle være noen spørsmål så fyr løs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 hehe, det hadde jo vært typisk meg å kjøpe en bil med slike problemer, nå som jeg akkurat begynner å få bilen min bra. kan tenke meg til at man. kassen på m60 ikke passer på M70'n? det hadde jo bare vært for mye flaks.. jeg må nok innrømme at jeg har ikke så god greie på 850, men hva er det som er forskjell på en vanlig 850i og 850csi? bortsett fra den større motoren da. og forresten, hva er det som gjør forskjellen på m70b50 og m70b56? veiva? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoem Skrevet Juli 14, 2008 Share Skrevet Juli 14, 2008 CSI versioner er vel de versionene som er lettet og ribbet om jeg ikke tar helt feil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 Ja, og CSI har blandt annet 4hjulssving. Manuell standard, mer power. Er mange småforskjeller, CSI er blandt annet 48 ventiler. Mens m70b50, og har 24v. Om kassen vil passe er jeg usikkee! m5 e39 og sånt skal iallefall passepå denne motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Er du sikker på at den har 48 ventiler? Jeg finner ikke annet enn at den har 24. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 S70/2 6.1 S70/2/B61 S70/2 - 6.1L DOHC-48v/V12 - S70 5.6 S70/B56 S70/2 - 5.6L DOHC-48v/V12 - Står her da, regnet med at det var CSI motoren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 Den som står i McLaren F1 er i allefall 48 ventilers, 6.1 liter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 ah, dohc. er det noen av 12'erne som har vanos? har du noen bilder fra interiøret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 Hehe, tror ikke det. Ikke av de "gamle iallefall. Har ikke så mange bilder inni enda. skal ta bilder en av dagene. Jobber så mye. skal ta så fort jeg har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jorg1s1 Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 S70/2 6.1 S70/2/B61 S70/2 - 6.1L DOHC-48v/V12 - S70 5.6 S70/B56 S70/2 - 5.6L DOHC-48v/V12 - Står her da, regnet med at det var CSI motoren. Ingen av de der er S70'en som står i 850CSi. Motoren i 850CSi har (desverre) enkel overliggende kamaksel og 24 ventiler.Redigert: Beklager off topic-prat. Fin bil til riktig pris du har der. Lykke til med salget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 Okei! Da tok jeg feil =) Uannsett er CSI grombil "vanlig" 850 også, hehe. Takk for kommentar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juli 15, 2008 Share Skrevet Juli 15, 2008 ok, tenkte bare på siden M60 fikk vanos i '96 (altså M62). hva heter motoren i CSi'n da? ang. bytte så får du bare si fra om du er interessert. tråd om bilen min ligger i signaturen, og er det noe du ikke finner der, er det bare å spørre. ang. mellomlegg, må du vel bare komme med et forslag. hvordan synes du 850'n drar i forhold til 540en du hadde før? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesse Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2008 Ja sant sant. Hmm, er det m70b56 da vel? Tja det kunne vært interessant det, har endel som er interesserte i bytte. Skal titte på tråden din litt mer nøyere ikveld! Er vanskelig og si i forskjell, virker som 540en hadde bedre toppdrag. Nå har jo 850n 4 trinns kasse. Er jo ikke tvil om at den går bra. Har ikke kjørt på sånn veldig enda da lambdasondene er ødelagt så den går ikke helt rent. Kunne du sendt meg en pm med litt mer info som km-stand, neste eu, feil etc? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg