robartma Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Har kjøpt en 523 i 97 mod tenkte å trimme den litt,dvs de vanligste tingene uten at det koster for mye. noen som har en ide om chip effekt anlegg filtre og slikt,er og på leit etter noen nye seter gjerne M seriens seter ser at noen vanlige 5 serier har det. passer disse setene rett i uten veldig mye arbeid?
tonyku Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Med chip, effektanlegg og åpent filter vil du kansje merke litt forskjell. Det koster deg ca 10 000 kr. Får kansje 25-40 hk og 60-90 Nm mere. Kjøper du deg bolt on turbokitt til 10 000 kr (gjennomsnittpris) så for du merkbar forskjell. 60-130 hk og 100-170 Nm mere. Anbefaler deg turbokitt da du får mest for pengene men mye vil ha mer
TheBirg Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Hvem selger slikt bolt-on Turbokit til den prisen ? Er det så billig vil jeg ha !
LianLi Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Med chip, effektanlegg og åpent filter vil du kansje merke litt forskjell. Det koster deg ca 10 000 kr. Får kansje 25-40 hk og 60-90 Nm mere. Man får ikke på langt nær denne ytelsen av de modifikasjonene. Effektanlegg får man ingenting annet enn lyd. En chip kansje gir deg 5hk Åpent filter kan gi deg noen hk om det er skjermet fra motorvarmen og har god tilgjengelig kaldluft. Men dette er vel m52b25 motoren? Da kan du skifte innsugsmanifoldet til m50b25, da burde du være på samme effekt som en 325i, altså 190hk (20hk mere). Ellers kan man sette i m3 US kammer. Men du får ikke de store hk før du setter på turbo/kompressor.
Superbeetle Skrevet Juli 13, 2008 Skrevet Juli 13, 2008 Er jo ikke bare bare å ettermontere en turbo selv om alle delene skal være bolt on. Jeg har en tanke om at hvis man er nødt til å lage et innlegg på bimmers om hvordan man kan få mer effekt i bilen sin, så har man iallefall ikke nok kunnskap til å turbokonverte en bil.. Edit...: www.trimchip.com hevder at man på en e39 523 får 20hk utav chippen deres.. Men ikke vet jeg... 25-40hk og opptil 90nm hørtes litt for utrolig ut med de modifikasjonene.. Men så man medregne placebo effekten ved slike ting da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå