larserso Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Hei, Min svoger har en E36 320i coupe med automat. Denne har en stund gått varm når den har stått på tomgang, men når han har begynt å kjøre har temperaturen gått ned igjen. Nå blir den varm med en gang og han må hele tida fylle på vann. Ifølge han selv så kunne han se spor av hvor han hadde kjørt. Han ga på etter å ha stått stille på tomgang en stund og plutselig var nåla på rødt. Han fylte da på vann og kjørte 3 min hjem. Da stod den på rødt igjen og var ikke igjen så mye vann sier han. Noen som har kvalifiserte gjett på hva det kan være? Kan man håpe på termostat og ikke toppakning?
A. Larsen Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Hvis den bruker vann kan det ikke være bare termostaten. Men det er jo bare å prøve å se om det er noe vann i olja eller motsatt.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juli 14, 2008 Skrevet Juli 14, 2008 Radiatoren på disse bilene bruker å sprenge lekk etter noen år. Så jeg tørr nesten tippe på at radiatoren er lekk, dette sammen med ødelagt termostat eller vannpumpe.
larserso Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Takk for tips! Det ser ikke ut til å være noe vann i olja så vidt vi kan se. Skal sjekke ut radiator og vannpumpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå